Krijg beeldscherm niet naar 1920x1200.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeojj

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Hallo, ik heb vandaag mijn pc binnengekregen en ik heb er meteen wat probleempjes mee. Mijn beeldscherm wil namelijk niet op 1920x1200 afspelen. Uiteraard heb ik wel een 1920x1200 beeldscherm, de LG W2253V. Echter bij configuratiescherm-beeldscherm staat dat ik maximaal 1400x1050 kan gebruiken, ik heb niet de mogelijkheid om hoger te gaan. Ook staat er boven bij beeldscherm:" algemeen pnp-beeldscherm op standaard-vga grafische adapter". Dit vind ik een beetje raar want ik heb namelijk mijn beeldscherm geconnect via een DVI-D connector, maar ik kan deze instelling ook niet wijzigen. Iemand ideëen?

PS. Ik gebruik windows 7 (ultimate)

Danku

Klinkt als een niet geinstalleerde driver van je videokaart.

CD'tje geinstalleerd die er als goed is bij zit? Driver gedaan? En misschien opnieuw opstarten. :thumb:

weet je cker dat het 1920x1200 is en niet 1920x1080 ? Want het is een 21,5"/22" beeldscherm tog? Ik heb een 22" en kan max 1920x1080.

Edit:

Beetje rond gekeken en je max is 1920x1080 ;)

Laatst bewerkt:
Welke videokaart zit er in het systeem.

Je lcd kan dit hebben:
Specificaties:
Beeld
- type apparaat LCD-scherm / TFT actieve matrix
- diagonale afmeting 22" - breedscherm
- dot pitch / pixel pitch 0.24825 mm
- max. resolutie 1920 x 1080
- videoformaat 1080p (Full HD)
- kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
- hoogte-breedteverhouding van beeld 16:9
- responstijd 2 ms
- beeldhelderheid 300 cd/m2
- beeldcontrastverhouding 50000:1 (dynamisch)
- digitale videonorm digitale visuele interface (DVI), High-Definition multimedia - interface (HDMI)
- ingangssignalen HDMI, DVI-D, VGA
- vista certificatie gecertificeerd voor Windows Vista
- conformiteitsnormen Plug and Play, FCC Klasse B-gecertifieerd, CE, UL, TUV GS, cUL, DDC-2B, SEMKO

De resolutie van je beeldscherm is afhankelijk van je grafische kaart in je systeem.De specs van je beeldscherm geven alleen aan wat hij aankan als je daar je Graka niet aan aanpast zul je die resolutie nooit kunnen halen. Maar je bericht geeft al aan dat je helemaal geen pci/pcie kaart hebt maar gewoon een videochip on-board hebt.(of de drivers van de graka niet geïnstalleerd zijn)

Laatst bewerkt:
Het zou inderdaad kunnen, ik heb nog niets getweaked aan de videokaart. Sorry het is inderdaad 1920x1080, maar alsnog zonde als hij 1400x1050 draait niet? Ik heb (beeldscherm) drivers geupdate, maar veranderd niks aan scherm. Ik ga nu ff catalyst control center downloaden en kijken of die wat kan veranderen. Ik heb namelijk een Radeon 5850, dus die zou wel hogere resoluties moeten aankunnen ;) Ik geef straks een update.

EDIT: Jullie hadden gelijk, ik heb catalyst control center gedownload en daar kon ik resolutie aanpassen. Toen werd het automatisch naar 1920x1080 veranderd ;)

Laatst bewerkt:
Ok dan is het dus opgelost? Zet je vraag even op opgelost bovenaan in de blauwe balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan