• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg bestand niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik was bezig met een exel bestand te bewerken Ik heb zeer waarschijnlijk een fout gemaakt en nu krijg ik het niet meer geopend wie weet raad hoe ik toch nog bij mijn gegevens kan geraken.
Er verschijnt een fout melding In microsoft is een fout opgetreden en moet worden afgesloten enz enz
wie weet raad?
e de waele

Zit er VBA-code in het bestand ? Dan kan je het bestand openen met de macro's uitgeschakeld.

Is het mogelijk om het bestand bij te voegen ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Er zit geen vba code in het bestand.
IK wil dit bestand wel in voegen vertel mij hoe dit moet ?

e de waele

Je kunt proberen het te openen met Excel Viewer, gratis te downloaden bij Microsoft.
Als dat lukt kun je alles kopieren naar een nieuwe sheet.

je kan je bestand ook kopiëren in een nieuwe excelfile met de formule ='[mail uit notes.xls]Sheet1'!A1, waarbij [mail uit notes] de bestandsnaam is. dit heb ik ooit op de site van microsoft gevonden en toegepast op een corrupte file. je bent dan wel alle formules kwijt, maar je hebt de gegevens.

succes,

steven

Er zit geen vba code in het bestand.
IK wil dit bestand wel in voegen vertel mij hoe dit moet ?
Via het paperclip bovenin het menu kan je bestanden toevoegen aan dit forum.

Je kan met VBA een excel bestand ernaast gebruiken.
De cellen worden 1 voor 1 gekopieerd. Dat lijkt omslachtig maar de corrupte cel wordt er dan uitgelicht.
Vervolgens sluit je het bestand af zonder op te slaan en gebruik je de code van het 2e bestand om de corrupte cel te verwijderen.
Op deze manier blijven de formules e.d. behouden.

Op dit forum heb ik zo exact hetzelfde probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

IK ga het vanavond eens uitproberen.
Als het lukt laat ik nog een berichtje achter
In ieder geval iedereen al tot hier bedankt voor de tips
e de waele

Het is gelukt met de exel viewer deze heb ik geinstalleerd.
en de gegevens gecopieerd in een nieuw exel bestand.
eeen ieder nog bedankt voor de tips
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan