Krijg bestanden groter dan 5 GB niet meer uitgepakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoingrid

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Ik heb een nieuwe harde schijf. Deze is geformateerd als NTFS met clustergrootte 4096.

Met deze nieuwe harde schijf krijg ik bestanden groter dan 5 Gb niet meer gerepareerd en uitgepakt. Dat wil zeggen alles gaat gewoon zoals het moet (Quickpar) maar nadat hij heeft gerepareerd en uitgepakt gebeurd niets. Gewone DVD5 (tot 4.8 GB) gaat allemaal prima op dezelfde manier.

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan herstellen???

Start winrar (of een ander compressieprogramma dat jij gebruikt), ga naar opties -> instellingen -> tabblad "mappen"

Check de instellingen van de map voor tijdelijke bestanden (er moet voldoende ruimte zijn op die partitie, anders krijg je die melding ook)

Start winrar (of een ander compressieprogramma dat jij gebruikt), ga naar opties -> instellingen -> tabblad "mappen"

Check de instellingen van de map voor tijdelijke bestanden (er moet voldoende ruimte zijn op die partitie, anders krijg je die melding ook)

Ik gebruik inderdaad winrar, maar het tabblad mappen kan ik niet vinden. Wil je eens kijken of ik soms naar een andere map moet en welke instelling ik daar dan voor moet gebruiken??

probeer anders met een andere computer michien helpt dat

nicoingrid zei:
Met deze nieuwe harde schijf krijg ik bestanden groter dan 5 Gb niet meer gerepareerd en uitgepakt
Vergeet mijn eerste reactiepost. Ik zat nl. te denken aan het kopiëren naar een tijdelijke map cq. schijf < 5GB. Hier gaat het echter niet om.

Rechtsklik die nieuwe schijf & check of deze FAT32 geformatteerd is. In dat geval klopt het dat hioer geen files > 5Gb naar gekopieerd kunnen worden.
Als je partitie FAT32 is, ga naar start > uitvoeren > type hier convert X: /fs:ntfs, waarbij de X de partitie letter moet zijn die je wilt converteren. Is dat gebeurd, dan kun je het wel uitpakken.

Uit de voorgaande post van de OS, die ondertussen als opgelost groen is afgevinkt, blijkt dat het bestandssysteem van de doelschijf niet het probleem is.
Ik begrijp zelfs uit deze post dat er al een zekere mate verbetering is.

Wel begin ik te vermoeden dat de systeemschijf ( C: ), met daarop de tempmap waar winrar gebruik van maakt, mogelijk inderdaad FAT32 is.

Dit valt op dezelfde manier te controleren als dorado hierboven beschrijft. Als dat het geval is:

Zet de computer uit
Ontkoppel externe hardeschijven

Zet computer weer aan, aanmelden als Beheerder
Voer een schijfopruiming uit op alle partities
Voer een schijfcontrole met oppervlaktecontrole uit op alle schijven/partities,
N.B: Voor de systeempartitie(s) word dat gescheduleerd tijdens de volgende herstart.
Defragmenteer alle schijven/partities.
Herstart, aanmelden als Beheerder

Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Opdrachtregel:
Typ convert drive: /fs:ntfs (drive is de te converteren partitie ( C: )) & Enter.
Er word gevraagd om de conversie te scheduleren bij de volgende herstart. Typ J (of Y) + Enter.
Sluit af. Herstart.

Conversie word uitgevoerd, rustig wachten, systeem herstart vanzelf.

Na succesvolle voltooing moet er nog eens een schijfcontrole uitgevoerd worden, zonder oppervlaktecontrole, & de geconverteerde schijven partities moeten gedefragmenteerd worden.
Herstart. Klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan