krijg cdrom-speler niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo :D

Ik zag op een dag in windows verkenner, op mn xp pc dat de cdrom speler ineens verdwenen was.. in apparaatbeheer staat er ( zoals ik al dacht ) een gele vraagteken bij de cdrom speler ( een aopen cd-rw crw1232a ). Aantal stuurprogramma's zijn beschadigd, en die wilde ik dus opnieuw installeren. Dat lukte me altijd met behulp van de xp cd.

De bestanden van die cd heb ik over gezet op een externe harde schijf, omdat ik die op de cdrom niet af kan draaien.

Maar bij het bijwerken krijg ik opeens bericht dat de wizard voor updates voor hardware het niet voort kan zetten en word de installatie afgekapt.

wat kan ik het beste doen ?

Het is een pentium 3 met XP pro.

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
heb het uitgevoerd, maar vreemd genoeg geeft dat progje aan dat de drivers van de cdrom up to date is, lekker handig dus :p

en xp pro op een p3, zeer spannend, maar werkt goed ( ok, afgezien van dit euvel :D )

heb het uitgevoerd, maar vreemd genoeg geeft dat progje aan dat de drivers van de cdrom up to date is, lekker handig dus :p

en xp pro op een p3, zeer spannend, maar werkt goed ( ok, afgezien van dit euvel :D )

kheb thuis zelf ook p3 met nu linux maar eerst xp (werkte ook goed!)
geef je P3tje niet de schuld van je euvel.. ;)

probeer dit progje eens, die kan oude drivers verwijderen. Weet je trouwens zeker dat er geen kabeltje losgeschoten is in je kast van de cd-rw? (heb ik welles.. :p)

nee want zovaak gebruik ik die pc niet. Toen de boel voor het laatst goed deed, had ik alleen wat mp3tjes overgezet. Dus niks geinstalleerd verder.

probeer dit progje eens, die kan oude drivers verwijderen. Weet je trouwens zeker dat er geen kabeltje losgeschoten is in je kast van de cd-rw? (heb ik welles.. :p)

dat progje geeft alleen aan dat het voor sound, display en chipset drivers zijn.. bij de scan van dat progje dus ook niks gevonden van cdrom drivers..

dat van die kabeltjes heb ik gecheckt dat zat goed allemaal., heb zelfs eerst stuurprogramma's verwijderd, opnieuw opgestart in de hoop dat xp het zelf weel configureerd, maar ik krijg steeds hetzelfde bericht dat de wizard het niet voort kan zetten :(

Dat probleem heeft inderdaad niet te maken met een P3.

Ik heb er hie rook een dualboot XP ubuntu, daar heeft zelfs Vista opgestaan :d (echt waar)

probeer eens je cd-rw eruit te halen. start hem daarna opnieuw op (zonder cd-rw)
dan staat er als het goed wat betreft de cd-rw. Als je daarna opnieuw opstart kan het zijn dat xp automatisch naar stuurprogramma's zoekt op het internet. Mischien komt daar wat uit?

^dat heb ik dus gisteren gedaan ( vergat het erbij te melden ) had alle ( beschadigde ) stuurprogramma's verwijderd. Daarna pc geopend, cdrw afgekoppeld, en pc weer opgestart. Bij het bios scherm ( waar het merk van de pc groot in beeld komt, in mijn geval een Hewlett Packard) werd weergegeven dat er een apparaat was afgekoppeld met een bijbehorende piep. op F4 gedrukt om door te gaan. Pc startte normaal op.

Daarna windows netjes weer afgesloten, pc weer open, cdrw aangesloten, pc weer dicht, windows opgestart.. maar ook dan weigert ie verder te gaan met installatie..

dat zal ik later op de avond eens proberen als het hier wat is afgekoeld,zon heeft hier hele dag op dak lopen bakken, dus ben de boel even aan het af laten koelen nu :D heb nog ergens een reserve liggen, kijken wat die doet.

vandaag even de cd-rw eruit gehaald, en een andere standaard cdrom speler ( Liteon LTN 486S ) erin gezet.. maar ook die laat zich niet installeren.. :(

Is je bios up to date? (waarschijnlijk niet met P3, hopelijk kan je hem dan wel flashen!)

zover ik weet ging dat niet, of in ieder geval bijzonder lastig.. bios is van phoenix, en meen me te herrinneren dat ik ooit naar updates heb lopen zoeken, maar weinig heb kunnen vinden.

Daarnaast ben ik er een beetje huiverig voor om dit soort dingen te updaten, moest ook een keer de netwerkkaart updaten ( bij dezelfde pc ), dat uitliep op een grotere probleem, ben er ook dagen mee bezig geweest om het weer recht te trekken.. :confused:

snap ik, ik heb zelf ook nog nooit me bios geflashed (ook niet nodig geweest) en dan blijf ik er liever af. Ik zou het echt niet meer weten dan. Mischien IDE-kabel kapot of de aansluiting op het mobo.. ?

zal ik morgen even nakijken. de cdrom reageerd verder wel, dat wil zeggen, als ik een cd erin doe, en sluit het laadje, dan hoor ik hem wel toeren maken. Ook als ik hem afkoppel en start de pc opnieuw op, laat ie weten door middel van een bericht en een signaal dat er een apparaat verwijderd is. Dus op een 1 of andere manier pikt ie em wel op.. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan