Krijg de echte tijd van een gebruiker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hallo,
ik ben bezig met het opslaan van gegevens in een database, maar wat me opvalt bij current timestamp is dat je het makkelijk kan 'hacken'.
als je je tijd van je computer bijvoorbeeld op 2012 zet zegt hij ook in de database 2012.
dus hoe krijg ik wel de echte tijd van een gebruiker (ook al heeft hij zijn datum op zijn pc anders staan).

alvast bedankt!

Je moet dan zelf een klok programmeren in PHP en de datum op de juiste tijd zetten!
Hoe, weet ik niet....:(
Google misschien?

Groetjes,
Jasper

Laatst bewerkt:
Je zou wel een controle kunnen doen om te kijken of het jaar van de server gelijk is aan die van de gebruiker.
(kan alleen mislopen tijdens oud en nieuw)
Als iemand zijn systeem tijd heeft aangepast lijkt me dat je daar verder nix aan kunt doen. Alleen dan de toegang weigeren.
Van als men de moeite neemt om je systeem te flessen, dan hebben ze nix te zoeken op je site.

Uhm als je in PHP werkt kun je gewoon gebruik maken van je server tijd door time() te gebruiken. Dan gebruikt iedereen de klok van de server en niet van de pc.

Op wat voor manier vraag je de tijd op dat de klok van de gebruiker gebruikt wordt?

Oke bedankt,
Ik check wel of de datum dag,maand,jaar gelijk is aan dir van currenttimestamp.
Eb van currenttimestamp krijg je blijkbaar de computer klok

Het kan nooit zo zijn dat je in PHP de tijd van de gebruiker krijgt, PHP draait alleen op de server. Alleen in Flash of Javascript kun je de tijd van de gebruiker meekrijgen.

Weet je zeker dat de tijd van je server goed staat?

ok gok dat hij de tijd van de machine heeft verzet waar hij ook zijn localhost op heeft draaien!

Dus je had ook de server tijd veranderd op het moment dat je de tijd van je systeem veranderd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan