• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg de formule in de Korfbalpool niet rond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom39

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2012
Ik wil voor mijn korfbalclub een pool maken. De deelnemers kunnen vooraf de uitslagen voorspellen van de competitie uitslagen. Bij een goed voorspelde uitslag verdient men maximaal 5 punten. Voor elk doelpunt mis voorspelt, voor en tegen, gaat er 0,10 punt af. Het minimum is uiteraard nul punten. Tot zover heb ik het wel rond.
Omdat men in de club voor meerdere teams een pool wil maken moet hij dus universeel worden. Dat betreft Noviomagum 1 zaal, Noviomagum 1 veld, Noviomagum 2 zaal en Noviomagum 2 veld, die ik respectievelijk heb afgekort als NOV 1 Z, NOV 1 V, NOV 2 Z en NOV 2 V. In bijgevoegd beknopt bestand, dat ik heb beperkt tot de essentie, moet ik in de tabbladen “Uitslagen” kolom G en “Deelnemers” kolom H en P formules zetten die aangeven of de club heeft gewonnen, verloren of gelijk gespeeld. In het tabblad “Uitslagen” is me dat gelukt met de functie “LINKS” en de drie letters NOV. Dat werkt goed. In het tabblad “Deelnemers” heb ik de functie “LINKS” geprobeerd maar dat krijg ik niet rond. Vervolgens heb ik het geprobeerd met de teksttoevoeging “NOV 1 Z”, “NOV 1 V” enz., maar zoals ik het heb geformuleerd werkt het niet. Wat doe ik fout en hoe met het wel?
Bij voorbaat dank, Thom

Bijlagen

Beste Thom39, ;)

Ik denk dat je de volgende formule wilt in cel H7 en sleep deze naar beneden.

Code:
=ALS(OF($E7="";$G7="");"";ALS($E7=$G7;"Gelijk";ALS(EN(LINKS(Uitslagen!$B5;3)="NOV";$E7>$G7);"Winst";ALS(EN(LINKS(Uitslagen!$C5;3)="NOV";$G7>$E7);"Winst";"Verlies"))))

Probeer de wedstrijdnummers van tabblad "Uitslagen " en "Deelnemers" op dezelfde Rij te plaatsen.
Dit is gemakkelijk om de formules te bewerken.

En waarom niet alle 28 wedstrijden onder elkaar plaatsen ??

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt Danny. De formule, voor mij als gevorderde beginneling vrij ingewikkeld, werkt perfect. Maar alweer wat geleerd. De andere goede tips ga ik ter harte nemen.

Vriendelijke groet, Thom

Beste Thom39 ;)

Gelieve dan de vraag op opgelost te zetten, bovenaan je eerste post.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan