Krijg de HD niet schoon!

• Onderwerp starter Onderwerp starter maan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maan

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Ik wil op mijn Dell Inspirion 6000 het XP progamma eraf halen en helemaal schoon weer installeren, wat ik ook doe, er komen er volgens het zwarte opstart scherm steeds meer bij!!! Bij het opstarten verschijnen er nu 3 XP's , waarvan er het er maar 1 doet!
Het bijgeleverde fabrieks schijfje werkt ook niet!!
Formateren in de prompt lukt ook niet!

Wat nu?

heb je geen recovery mogelijkheid op die dell??
staat op het scherm als je opstart welke F knop je moet hebben

probeer eens bij opstart ctrl-F11

Laatst bewerkt:
Start--> Uitvoeren-->msconfig
Dan krijg je systeemconfiguratie en onder het tabblad computer opstarten kun je de andere foutieve verwijderen.

Je installeert verkeerd!!!

Je moet niet installeren vanuit XP, maar opstarten vanaf de XP cd, dan formatteren en dan installeren

Dit is nu het probleem, als ik van de XP CD installeer, krijg ik na een tijdje een scherm met wat ik wil formateren, nadat ik aan alle aanwijzingen heb voldaan,en ik de compu opstart heb ik een keuze uit 3 XP's! Waarvan er maar 1 goed opstart!
Ook start de Compu steeds slechter op, wel 10 keer knop indrukken!

Dus nog even voor alle duidelijkheid:

In de bios van je computer staat je cd/dvd drive als eerste in de opstart-volgorde?
De pc staat uit, cd/dvd er in en als je de pc dan aanzet, krijg je dan de melding: druk op een toets om vanaf cd op te starten?

Dan he je toch echt NIET geformatteerd er GEEN schone, nieuwe installatie gedaan

Ja, dat is ook mijn probleem, hoe dit dan wel te doen????? ik kan daar maar niet achter komen!

zoals aangegeven op computerfeeling gebeurd bij mij ook, in de Bios interne Hd opstarten op 1 gezet ,als ik de Compu dan opstart krijg ik een zwart scherm met 3 keus uit 3 XP progamma,s!!!!
Hoe krijg ik nu op dit scherm maar 1 keus??????

ja, dat had ik gedaan, voor het installeren cd/dvd op 1 gezet, ik bedoelde na het installeren heb ik de HD op 1 gezet!!

Als ik dan opstart , krijg ik een zwart beeld met 3 XP, ik moet dan een keus maken!!!

is het zelfde scherm als eerste antwoord, ik heb geen antwoord op """"ja, dat had ik gedaan, voor het installeren cd/dvd op 1 gezet, ik bedoelde na het installeren heb ik de HD op 1 gezet!!

Als ik dan opstart , krijg ik een zwart beeld met 3 XP, ik moet dan een keus maken!!! """

of ik kijk er overheen!!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, als ik in MSconfig kijk zie ik nu 1 XP staan, klopt dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan