Krijg de lg 32lf2500 niet op full hd resolution

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik gisteren de lg 32lf2500 binnengekregen, maar ik krijg hem niet hoger dan de resolutie 1368*768 terwijl 1920*1080 mogelijk moet zijn.

Ik gebruik deze videokaart: de 7600gt 256mb hij trekt een resolutie van 2048* 1400 ofzo dus daar ligt het niet aan. Ik verbind mijn pc met de tv via een dvi/vga adapter zodat er een vga kabel in de tv gaat. Ik heb deze tv genomen, omdat het full hd is. Deze videokaart is daar niet gehaal geschikt voor dat weet ik, maar ik ben van plaan de ati 5770 aan te schaffen.

Ik krijg de resolutie niet hoger ziet iemand mischien waar het probleem zit? Ik hoop dat een van jullie me verder kan helpen.

Groetjes,

Meer40

is het niet zo dat jij je eigen beeldscherm hebt geselecteerd en dat hij dupliceert want als jou kleinste beeldscherm een resolutie heeft van 1368*768 kan hij niet hoger

bedenk me ineens iets gebruik jij laptop of computer

Ik gebruik pc en de tv word al herkend dus daar ligt het niet aan.

Groetjes,

Meer40

Ik heb gisteren mijn tv aangesloten op de pc van mijn broer, maar daar geeft hij hetzelfde aan. Toen heb ik zijn huidige scherm opnieuw aangesloten en op een resolutie van 1360*1024 gezet en toen de vga kabel in mijn beeld gestopt. Hierop deed mijn tv het toen wel. Zou het het feit zijn dat het met hdmi moet het probleem zijn. Het lijkt mij heel raar, maar wel mogelijk wat denken jullie? Ik vind het ook raar dat hij de resolutie 1360*1024 toen ineens wel trok.

Mijn broers specs:
ati readon 4890 1gb

Groetjes,

Meer40

FullHD kan voor zover ik weet alleen via HDMI of met DVI naar HDMI. VGA trekt dat niet.

Bedankt, voor uw reactie, maar het is wel raar dat ik ook een beeldscherm heb die via vga 1920*1200 draait. Bent u zeker van uw zaak dat het daar aan ligt? Want dan ben ik van plan een hdmi kabel te kopen ik heb al een adapter. Doet geen enkele tv dan via vga full hd? Wel raar dat mijn tv ook een tijdje wel 1360*1024 draaide.

Ik hoop dat u nog een keer antwoord wilt geven.

Groetjes,

Meer40

1920 x 1200 is geen FullHD resolutie. VGA is analoog en DVI/HDMI zijn beide digitaal. De laatste twee geven ook scherper beeld. Je hebt ook kans dat je videokaart de resolutie 1920 x 1080 niet in de standaard in te stellen resoluties voorkomt. Mogelijk moet je zelf de resolutie handmatig configureren. Dan nog krijg je voor zover ik weet met VGA nooit FullHD weergave.

DVI en HDMI geven nagenoeg hetzelfde beeld, echter kan HDMI ook geluid doorsturen. DVI enkel als je videokaart audio doorvoer ondersteund, zodat je met een verloop DVI -> HDMI het geluid kan door sturen. Mijn videokaart hebben een aansluiting om intern een digitaal audio kabeltje aan te sluiten. Weet bijna zeker dat jou videokaart die ondersteuning niet heeft.

Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere resoluties zelf samengesteld zoals 1360*772 en 1364*768 dit allen doet hij niet. Deze videokaart die ik momenteel gebruik ondersteunt audio via hdmi inderdaad niet, maar volgens u zou mijn tv via hdmi wel full hd moeten kunnen doen doordat ik dan hdmi gebruik. Omdat vga analoog is en hdmi digitaal ofzo. Als ik bij menu van mijn tv naar scherm ga kan ik ook geen hogere resolutie dan 1360*768 selecteren. Dus u zegt dat ik nu het beste een hdmi kabel moet aanschaffen en u gaat er vanuit dat het dan moet werken?

Groetjes,

Meer40

Ben toch bang dat je kaart het niet ondersteund, de kaart is al redelijk op leeftijd.

Maar ik ben van plan een 5770 aan te schaffen van ati. Als u er 99 procent zeker van bent dat het met hdmi werkt dan schaf ik het aan. Ik kan het ook bij mijn broer testen met hdmi want hij heeft een 4890. Dus bent u er bijna zeker van dat het dan zal werken?

Groetjes,

Meer40

Dus ik kan stellen als ik een 5770 aanschaf met een hdmi kabel dat ik de resolutie 1920*1080 wel kan draaien?

Groetjes,

Meer40

Het is gelukt ik heb een hdmi kabal aangeschaft en aangesloten op de 7600 gt werkt perfect bedankt. :thumb:

Groetjes,

Meer40

Mooi zo.:) tja om toch nog antwoord op je laatste vraag te geven, ja met een 5770 kun je zeker die resolutie wel aan.:p

Ja, dat snap ik logisch :D 5770 is prima maar ati 4890 is nog altijd kwa prestaties beter

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan