Krijg de vernieuwingsfrequentie niet hoger dan 30 Hz

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Beste forumleden,

Begin deze week is mijn nieuwe 40' monitor binnen gekomen, een Philips BDM4065UC (40', 4k monitor)

Omdat mijn oude grafische kaart niet over voldoende power beschikte heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, de Radeon RX 460 2gb met zowel een HDMI 2.0 als 1.4 Displayport.

Maar nog steeds weigert mijn computer om boven de 30 hz te gaan, ik heb het al met 2 verschillende HDMI kabels en 2 verschillende displayport kabels geprobeerd.
Het is me één keer met het programma's 'CRU' geprobeerd om de 60 hz te bereiken maar nadat ik mijn systeem opnieuw heb opgestart ben ik weer terug bij 30 hz en zit ik weer vast.

Ik heb zowel mijn resolutiemenu's van Windows als mijn AMD Crimson driver doorgespit maar ik krijg geen oplossing gevonden..

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Gr Jeroen

Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel geen 4K monitor bij de hand maar een gewone HD monitor draait gewoon op 60Hz. Ook wanneer ik de resolutie van mijn nieuwe monitor verlaag naar HD kwaliteit draait deze gewoon op 60 Hz..

Ik heb Philips even ook maar even een berichtje gestuurd..

Monitor staat inderdaad als Philips in apparaatbeheer..

Ik zie het inderdaad staan, maar ik kan het niet selecteren dus kan die resoluties ook niet zien..
Hierbij even een printscreen: resolutie.jpg

Heb je dit al gedaan:

"Open het OSD-menu voor de geoptimali seerde resolutie 3840 x 2160 bij 60 Hz en verander de instelling in DisplayPort v1.2

Bij die geavanceerde instellingen die modi al uitgevinkt? bij schermresolutie en dan krijg je geen 60Hz te zien?

Kan overigens weinig specs van de videokaart vinden die de resoluties en verversingfrequenties vermelden.

https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

Laatst bewerkt:
Nee inderdaad, wanneer ik naar geavanceerde instellingen ga kan ik alleen kiezen tussen 24 of 30 hz.

Op het AMD forum van de videokaart zegt iemand dat ik de MTS uit moet schakelen op mijn OSD, iemand enig idee wat MTS is?

Excuses voor de bump maar ik heb even contact gehad met de tech support van AMD en de betreffende videokaart ondersteund blijkbaar alleen DisplayPort versie 1.3. Mijn scherm ondersteund versies 1.2 en 1.1, dit zal waarschijnlijk de reden zijn dat de mijn refresh rate zo gek doet...

Nu ben ik waarschijnlijk genoodzaakt een nieuwe videokaart te kopen (en deze proberen te verkopen) maar als ik ga zoeken is het heel lastig om te zien welke videokaarten er nou geschikt zijn voor de juiste versie DP...
Heeft er iemand een suggestie welke graphics card geschikt zou zijn? Ik gebruik mijn PC trouwens niet om te gamen dus mijn budget ligt tussen de 100 en de 150 euro.

Alvast bedankt!

Als je het niet gebruikt voor gamen, waarom wil je dan persé op 4k draaien met je graka? Films?
Denk dat je het dan niet gaat redden met jouw aangegeven budget.
Bijna geen enkele fabrikant geeft de exacte refresh rates weer in de specs, dus wordt het nog eens lastig zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan