Krijg de waarde van de subkey "oeminformation" niet terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Hallo allemaal,

Ik probeer de waarde van de subkey "oeminformation" te verkrijgen, maar het leukt gewoon niet.

Ik heb het geprobeerd bij andere subkeys en daar krijg ik de waarde wel terug.

[CPP] Dim leeswaarde As String
leeswaarde = My.Computer.Registry.GetValue _
("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation", "Manufacture", Nothing)
TextBox2.Text = leeswaarde[/CPP]

bijvoorbeeld met deze subkey werkt het wel:

[CPP] Dim leeswaarde As String
leeswaarde = My.Computer.Registry.GetValue _
("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework", "DbgManagedDebugger", Nothing)
TextBox2.Text = leeswaarde[/CPP]

Iemand een idee hoe dat komt?

Misschien een hele domme vraag maar... staat er wel wat in? en heeft het account waar je het script/programma mee start de juiste rechten op de desbetreffende key

Je krijgt dus geen foutmelding? Zo niet, dan kan het niet aan de rechten liggen.

Dat klopt, maar dan wordt er wél een exception afgegeven. Dat bedoelde ik ;)

@ellasar:ik heb geen try catch of option strict on gebruikt. voor het verkrijgen van het register waarde hoeft het programma of de account geen administrator rechten te hebben. Tenzij je een wijziging of een nieuw key aanmaakt in desbetrefende pad behalve "current user " omdat je alleen wijziging aanbrengt op de settings dat jouw account gebruik maakt .
Graag zou ik willen of jullie het probleem ook krijgen als je een van de waarde van de subkey "oeminformation" aanroept. Ik kan andere waarde wel verkrijgen behalve op die ene sub. Dat maakt me nou ambetant
Graag suggesties voor dit probleem
JoZ1: IK gebruik voor de zekerheid altijd administrator rechten

Laatst bewerkt:
Je zit in Local machine te grasduinen en niet in Current user. (voor lees acties heb je nog steeds geen hogere rechten nodig.

Maar ik zie wel waarom je geen waarde terug krijgt. De key die je uitleest bestaat niet (iig niet op een standaard machine) en ook niet op de corporate machines die ik hier heb staan...

Code:
("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation", "Manufacture", Nothing)

Onderstaande zal je wel kunnen ophalen denk ik
Code:
("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation", [B]"Manufacture[COLOR="#FF0000"]r[/COLOR]", [/B]Nothing)

Je hebt het dus geprobeerd ?
Wat is eigenlijk het verschil tussen die code die je me gaf ? Ze zien hetzelfde uit. Maar waarom lukt het wel als ik een nieuw sleutel aanmaak in de hklm dam krijg ik de waarde wel terug ?

Het verschil zit hem in de 'r' die in de naam staat...
Een klein verschil in de naam en het werkt niet meer....

Maar is het nu opgelost?

Manufacturer is niet alleen het probleem maar:

Logo
Model
SupportHours
SupportPhone
SupportURL

Ik heb een computer met een 64 bit systeem. Nu als ik een subkey aanmaak in de sector HKLM onder "SOFTWARE" dan schrijf hij alles naar Wow6432Node, maar ik wil dat hij hem maakt in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE in de plaats van HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node

iemand suggesties ?

Leuk dingetje,
vanuit een VBS werkt het wel metde volgende code:

[CPP]const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002

strComputer = "."

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &_
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation"
strValueName = "Manufacturer"
oReg.GetStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,strValueName,strValue
msgbox "Current Value: " & strValue[/CPP]

Maar onder VB niet.....

Of toch wel :)
BJe loopt tegen hetzelfde probleem aan van de wow6432node (zet daar de SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation + manufacturer key onder en het werkt wel)

Je project als x64 compilen werkt

Laatst bewerkt:
Opgelost !

Na lang zoeken in mijn instellingen ben ik op de tab "advanced compile option en heb voor anycpu gekozen en nu werkt het uitstekend :thumb:

Toch bedank voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan