Krijg draadloos netwerk op iPad niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ben bij een kennis bezig om een draadloze verbinding in te stellen op een iPad2 (heb er zelf ook een en normaal is het instellen relatief eenvoudig). De iPad vindt zelf het netwerk en het enige is dan nog het invoeren van de WAP-sleutel. Deze sleutel heb ik overgenomen vanaf de onderkant van de (Experia-box) router en dan zou het moeten lukken, lijkt mij.
Ik vermoed echter dat de sleutel ooit is veranderd, waardoor het met de huidige sleutel niet werkt. Ik kan echter de 'gewijzigde' sleutel niet vinden op de (wel goed werkende) laptop van die kennis. Vraag is dan ook: Waar kan ik de sleutel vinden? en eventueel de SSID, dan heb ik alles compleet.

Kijk bij beveiliging ( draadloos netwerk ) op de laptop van je vriend. Vink aan dat de tekens weergegeven worden. Dat is de simpelste manier.
Ik bedoel dus bij de beveiligingsinstellingen (eigenschappen) netwerk.

Bedankt voor je reactie....

In Vista (op mijn eigen laptop) heb je een mooi windowtje waarin je de ssid en de wpa-sleutel kunt zien (het aanvinkvakje [wat jij bedoelt] is bij mij overigens gedisabled en kan ik dus niet aanvinken).

Maar... in Windows 7 kan ik het gewoon nergens vinden. Tenzij er een verschil is tussen een draadloze desktopverbinding (die ik heb) en een draadloze laptopverbinding (van de kennis), maar dat lijkt mij niet.

Ik kom overigens maandag weer bij die kennis, dus ik kan het nu niet bekijken.

Rechtsklik op het icoon rechtsonderin van je netwerk. Netwerkcentrum openen->draadloze netwerken beheren->rechtsklik op het netwerk dat je nodig hebt->eigenschappen->beveiliging. Vink daar aan "tekens weergeven" en ziedaar je hebt je sleutel:)

In deze fase gaat het mis: "draadloze netwerken beheren->rechtsklik op het netwerk". Het leek mij ook logisch dat in dit venster de draadloze netwerken zichtbaar zouden zijn, maar.... bij mij is het venster leeg! Dus ik kan geen netwerk kiezen. Als ik dat wel zou kunnen, dan heb ik dezelfde situatie als op mijn Vista laptop; het venstertje met de ssid en wpa-key.

Dus... ik heb kennelijk zelf ook een probleempje op mijn desktop: de draadloze netwerken zijn niet zichtbaar. Daarom was er kennelijk een ruisje in onze communicatie. Ik durf het bijna niet te vragen :-) maar weet jij hoe ik de draadloze netwerken op mijn desktop zichtbaar kan krijgen?

Dus de kans is groot dat de netwerken op de laptop van de kennis wel getoond wordt! Ik hoop dat ik niet al te verwarrend overkom.....

Dan is er bij jouw machine ook iets.
Heb je wel een draadloze netwerkadapter in je pc ?
Trek evt. je utp kabel er eens uit en kijk of je nog verbinding hebt .

Normaal heb ik de desktop bedraad, maar speciaal om 'nu' even te testen ben ik geswitcht naar draadloos met 'overigens' een draadloze adapter! En.. inderdaad, de utp-kable is losgekoppeld. Ik heb overigens een Fritzbox van Xs4all.

Wat wel opvalt is dat op de dekstop in de taakbalk hetzelfde monitor-pictogram getoond wordt als bij 'bedraad' en er op mijn laptop een klein wereldbolletje doorheen staat, maar dat lijkt me niet echt belangrijk.

Log in op je router.
Start->uitvoeren->type cmd->type ipconfig.
Daar zie je het adres van je standaardgateway. Type dat adres in je adresbalk van je browswer bv. http://192.168.1.1
Inloggen is meestal admin en admin. Bij jouw zou het anders kunnen zijn.
Daar zie je dus je instellingen bij wireless. Neem ze over naar de iPad en klaar is afarensis:)

Ik meende toch echt dat ik iedeeen bedankt had. Sorry, dan bij deze alsnog iedereen dank voor de tips en suggesties.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan