Krijg drivers van geluidskaart niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcer090

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
Hallo,

Ik zit al een aantal dagen met het probleem dat mijn geluid niet werkt.

Na het opnieuw installeren van de computer krijg ik de driver voor geluid niet in orde. Alle overige drivers in tegen deel wel.

Het gaat om de volgende computer:

HP Compaq dc7800p Small Form Factor
Het gaat om een onboard geluidskaart.

hier overige gegevens van mijn computer
http://speccy.piriform.com/results/BVmteHcfkTAzlswvnTFvrFG

Ik heb op de site van HP geprobeerd de audio driver te installeren maar helaas zonder resultaat. Als de soundmax driver setup start krijg ik de foutmelding:"Het HD Audio-busstuurprogramma is vereist en niet aangetroffen."

Dit terwijl alle drivers geinstalleerd zijn. Ook bij apparaatbeheer geeft de computer geen melding van onbekende apparaten.naamloos.JPG

Ook in de BIOS staat het geluid geactiveerd.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Groet.

In de info van Speccy staat dat er geen geluidskaart is gedetecteerd.

In de info van Speccy staat dat er geen geluidskaart is gedetecteerd.

Dat kan! Als er niet de juiste chipsetdrivers geinstalleerd zijn of dat de onboardkaart in de bios is uitgezet.
Bij een onboard geluidskaart is het advies, altijd eerst de chipsetdrivers installeren, rebooten, en dan pas de audiodrivers installeren.

Dat kan! Als er niet de juiste chipsetdrivers geinstalleerd zijn of dat de onboardkaart in de bios is uitgezet.
Bij een onboard geluidskaart is het advies, altijd eerst de chipsetdrivers installeren, rebooten, en dan pas de audiodrivers installeren.

Oke, dus dan heb ik waarschijnlijk de verkeerde chipsetdriver geinstalleerd? welke zou ik dan moeten hebben uit de lijst van deze link?
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...Id=3459241&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093

en moet ik eerst drivers verwijderen en dan weer opnieuw installeren? zoja hoe?

Dan denk ik dat je de bovenste chipset driver moet hebben.
Maar heb je er geen cd bij waar de juiste drivers al op staan.
Ik zou eerst voor de Intel gaan gezien jouw speccy.

Dan denk ik dat je de bovenste chipset driver moet hebben.
Maar heb je er geen cd bij waar de juiste drivers al op staan.
Ik zou eerst voor de Intel gaan gezien jouw speccy.

Heb het geprobeerd, geen resultaat, was zelfs een oudere versie dan wat ik geinstalleerd had

Ja dan weet ik het ook zo niet even.:confused:
Kijk nog even bij de services of Windows audio gestart staat.
Misschien is de onboard wel defect? Kan je geen geluidskaart plaatsen als je die hebt en het dan proberen.
Zo niet even geduld tot er misschien nog iemand met verstand langs komt.:P
Sorry.

Dankje, heb het op een andere manier opgelost. Heb windows vista geinstalleerd en vervolgens de audiodriver geinstalleerd en nu werkt het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan