Krijg een beeldscherm niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik heb zojuist een nieuw scherm binnengekregen, een W2452T-PF (LG 24"). Nu heb ik op mijn videokaart (XFX 6800 GT) twee DVI-aansluitingen. Nu wilde ik de twee in de verlengde modus laten werken. Maar om de een of andere reden wordt mijn nieuwe LG niet gedetecteerd.
Wannneer mijn oude monitor (BenQ FP937s+) iets weergeeft, en ik de kabel verwissel, dan doet mijn LG het wel. Alleen denkt mijn computer dat het nog de BenQ is. Start ik de computer daarna opnieuw op, dan kiest mijn computer weer voor mijn oude monitor (die nu dus in de andere DVI-aansluiting zit) en blijft de LG in standby. Wanneer ik de LG als enige monitor in mijn computer prik, doet mijn computer er ook niets mee.
edit: Het installeren van de nieuwste drivers van mijn videokaart bracht helaas geen soelaas. Ook heb ik de kabel van mijn oude monitor geprobeerd, wat tot de conclusie leidde dat het niet aan de kabel ligt.
Ik gebruik Vista.
Wie heeft een oplossing?

Mischien van belang: Ik had eerst een 22" monitor besteld, maar dat was een DOA (de constructie was niet goed. De monitor zelf deed het wel gewoon meteen). LG heeft hem toen omgerolen voor hetzelfde model, maar dan een grotere, omdat een 22" niet meer voorradig was. Die kerel die hem kwam omruilen, was van Pro-Assist. Nu ben ik een tijd werkzaam geweest in de telecom, en weet ik dat zij soms refurbished exemplaren uitgeven als het gaat om telefoons. Misschien dat ik een slechte refurbished model heb gekregen? Mijn monitor lijkt overigens wel geheel nieuw te zijn (waar je bij telefoons toch wel ziet dat het niet geheel nieuwe apparaten zijn).

Laatst bewerkt:
Hoi, heb je al de nieuwste WHQL signed drivers bij Nvidia gedownload? Dat is stap 1.
Stap 2 Heb je ook al in het nvidia configuratiescherm aangegeven hoe je de monitoren aan wil sturen? En gebruik je XP of Vista? het werkt bij beide exact hetzelfde alleen kom je op een andere manier bij de instellingen.

Dat had ik ook al gedaan. Had ik inderdaad even moeten melden. Ik heb mijn startpost inmiddels wat aangepast.

Wanneer ik mijn monitor instel dat hij het beeld moet verlengen naar de andere monitor, doet hij het wel. Maar de andere monitor blijft op standby staan. Er zit ook een speciale 'source'-knop op. Wanneer ik die indruk, zoekt het beeldscherm naar een signaal, maar valt daarna weer ik 'digital saving'-mode. Wanneer ik een laptop aansluit via de VGA, werkt het wel gewoon, en na veloop van tijd valt de monitor in 'analog saving-mode. Dus mijn monitor lijkt wel door te hebben dat hij via DVI aangesloten is.

Laatst bewerkt:
Dat had ik ook al gedaan. Had ik inderdaad even moeten melden. Ik heb mijn startpost inmiddels wat aangepast.

Wanneer ik mijn monitor instel dat hij het beeld moet verlengen naar de andere monitor, doet hij het wel. Maar de andere monitor blijft op standby staan. Er zit ook een speciale 'source'-knop op. Wanneer ik die indruk, zoekt het beeldscherm naar een signaal, maar valt daarna weer ik 'digital saving'-mode. Wanneer ik een laptop aansluit via de VGA, werkt het wel gewoon, en na veloop van tijd valt de monitor in 'analog saving-mode. Dus mijn monitor lijkt wel door te hebben dat hij via DVI aangesloten is.

Dus wanneer je nieuwe monitor als enige instelt ( dus geen clone of extended mode ofzp ) in het nvidia scherm valt ie dan ook zomaar uit?
Ik zou daar ff mee pielen zeg maar enkel en alleen met je nieuwe monitor kijken of hij niet zomaar in standbymodus gaat. Heb je de manual van je nieuwe scherm al doorgelezen op dit soort storingen? Anders zou ik de monitor gewoon ruilen.. Jammer dat ik je niet remote ff kan helpen....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan