Krijg een melding "Yoy" tijdens opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hey, ik heb een nogal appart probleem hier. Als ik mijn PC op wil starten krijg ik het scherm met de mogelijkheid de bios in te gaan en vervolgens verschijnen er de woorden ''YoY'' en vervolgens kan ik helemaal niks meer. Ik zou het toch prettig vinden mijn PC op zijn minst op te kunnen starten :rolleyes:

Ik denk personelijk dat het aan de HDD ligt want, ook al is deze gloednieuw, ik kan me geen andere mogelijkheid bedenken.

Ik ga er niet vanuit dat iemand hier ervaring heeft met dit probleem maar als ik niks post kom ik sowieso geen stap verder. Ik heb ook al geprobeerd alle hardware etc. er uit te halen en alleen de videokaart, HDD, MB-RAM en processor er in te laten zitten maar nogsteeds hetzelfde probleem :confused:

Dus, iemand nog opties? :thumb:

Heb je al geprobeerd of je ook iets anders kan opstarten? (aangezien je denkt dat het aan je HDD ligt), probeer is een bootable dvd of cd-schijfje op te starten, dan weet je al of het aan je HDD ligt of niet. Is je HDD nieuw? of is er onlangs iets vreemds gebeurd met je pc? Wat voor besturingssysteem staat er op die HDD?

Windows XP bootable CD start wel op, er is onlangs niks vreemds met de PC gebeurt en de HDD is maar een paar weken oud. Er staat Windows XP Pro met SP2 op. Ik ga denk ik de data back-uppen en windows XP er opnieuw opzetten.

Het is misschien ver gezocht, maar tijdens het booten? en met cdrom ok?
Er steken steeds meer virussen de kop op die zich in de boot-sector nestelen.
Door c te formatteren is die dan niet weg, gesteld dat het een virus is he.
Die yoy is toch raar.

Bios virus? Terwijl hij een cd wel normaal kan booten? Waarom zou ie dat dan anders doen met de HDD?

Gewoon idd windows opnieuw proberen installeren en eventueel eens volledige foutcontrole van die schijf.

Een cd-rom heeft een eigen lead in.
Dus als je start van cd-rom is de mbr-sector niet nodig.
Als je gewoom windows herinstalleerd en het is een virus op de master boot record, dan gaat de virus niet weg!!!!!!

Hoi !

Opstarten met een Win98 flop: www.bootdisk.com, alle (Non-Dos)-partitie's verwijderen, opnieuw partitioneren.

Nu opstarten van de XP-CD, de gewenste partitie formatteren in NTFS, en XP installeren !

Greetz,

Harry.

Een cd-rom heeft een eigen lead in.
Dus als je start van cd-rom is de mbr-sector niet nodig.
Als je gewoom windows herinstalleerd en het is een virus op de master boot record, dan gaat de virus niet weg!!!!!!

ja, sector van een HDD ok, maar als het probleem aan het bios lag dan reageerde die niet anders met een cd dan met een HDD..

Heb PC volledig uit elkaar geschroefd, gestofzuigd etc. en nogmaals geprobeerd en hij doet het gewoon weer! Appart :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan