krijg emails dubbel binnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Berichten
134
Na jaren gebruik van Outlook express heb ik nu Outlook 2007 geïnstalleerd. Ik heb per mailaccount ingesteld dat de berichten 30 dagen op de server blijven 8net als ik al jaren met OE deed). Dat is een soort beveiliging: als mijn computer crasht heb ik alle email van 30 dagen nog...

Nu blijkt Outlook 2007 niet te checken op alleen nieuwe emailberichten. Dus.... komt gewoon alles nog een keer binnen als ik mijn mail check.
Dat is knap vervelend, want elke keer moet ik nu alle dubbele berichten handmatig verwijderen.

Is daar een instelling voor om alleen de nieuwe berichten binnen te halen?
 
Dan zou Outlook bij moeten houden welke berichten al zijn opgehaald en dat gebeurt niet. Waar heb je alle andere bestanden die op je PC staan gebackupped? Daar kun je eenvoudig ook een backup van je e-mail neerzetten, dat kan met Outlook zelf (archief of exportfunctie) of met andere programma's zoals Safe PST
 
Dat is niet het probleem...
Al mijn "oude" emails zijn al netjes binnen, maar als ik nu een emailbericht toegezonden krijg, dan haalt Outlook iedere keer als ik verbinding maak opnieuw dat bericht binnen.
Er wordt dus niet alleen op nieuwe berichten gecontroleerd.

Ik heb namelijk ingesteld dat de berichten op de server moeten achterblijven. Dat is een soort veiligheid, zodat ik ook via webmail bij mijn email kan.

In OE ging dat prima, maar in Outlook kan ik nergens een instelling vinden om alleen nieuwe berichten binnen te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan