Krijg Epson WF3620 niet geinstalleerd, drivers werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mickela

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2016
Beste lezer, heb via BCC 5 weken geleden een Epson all in one printer WF3620 gekocht. Ben al weken bezig om m geinstalleerd te krijgen. BCC verwijst me naar Epson, Epson krijgt 't ook niet voor elkaar en verwijst me naar Microsoft, Microsoft verwijst me naar Epson..... BCC wil de printer niet meer terug nemen.....
Er zit een installatie CD bij, die de meeste keren halverwege vastloopt. Soms lukt 't wel de installatie voor elkaar te krijgen, maar dan kan ie de drivers niet installeren, en/of krijgt geen verbinding met de printer (ziet 'm wel staan).
Via Epson al nieuwe installatie software ontvangen, diverse andere drivers, steeds hetzelfde probleem. Fax is wel geinstalleerd. Printen via Iprint via mijn tablet gaat wel (met een grote omweg). Krijg ook vaak foutmeldingen Runtime Error: windows/system32/spool/Drivers/x64/3/E_Yarnkee.exe Volgens Microsoft is dit dus een Espon probleem, omdat alle foutmeldingen met E_ beginnen (E van Epson). In de map 3 in X64 staan wel tientallen E_ bestanden. Volgens Microsoft horen deze er niet en zijn dit corrupte Epson bestanden. Volgens Epson is het een Mircosoft probleem omdat het een runtime error is.
Heb gegoogled op deze foutmeldingen en al van alles geprobeerd. O.a. deze corrupte bestanden verwijderen, maar komen telkens terug na poging tot installatie.
Ook in de services de printer even uit gezet, om deze corrupte bestanden te vermijden, helpt ook niet.

Zijn er nog mensen die mogelijke oplossingen weten???
Ben ten einde raad. Ben al zo'n 60 uur bezig met de installatie van deze "plug en play" printer....... :evil:

Hallo Mickela. Echt erg. 60 uur dat is een week vakantie. :p

Maar zonder dollen ik wil je best wel proberen te helpen. Wat is dat erg dat ze je niet kunnen helpen.

Probeer eens alles te uninstallen. Alle sporen van dat ding te verwijderen als dat dan zou lukken en helemaal opnieuw beginnen.

Hier heb ik je nummer van je printer ingevuld en dan krijg je een soort work arround.

Je moet even daar invullen welke windows of mac je hebt welk systeem je hebt. 32 of 64 bits is wel van balang.

Verwijder ook alle printer drivers.

Succes en laat weten. Er zijn meer helpers hier die van wanten weten.

http://www.epson.nl/support?productID=12580#faq_search

Laatst bewerkt:
Dank je wel.
Ik heb al vele malen alles gedeinstalleerd en op verschillende manier geprobeerd opnieuw te installeren.
Volgens de aanwijzingen van Epson en de Epson site. Maar helaas. De standaard oplossingen werken niet.
Forums staan vol met installatie probleem. Maar verder dan standaard oplossingen komt Epson niet.

Het probleem zit hem in de drivers. Heeft het wel altijd gewerkt. Heb je onlangs iets veranderd in je instellingen. Heb je windows 10 onlangs geinstalleerd of zo is je computer wel compatibel met allerlei zaken. Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet lukt. Scan je computer maar eens grondig.

Laatst bewerkt:
Probeer zo goed mogelijk alles van die printer op te schonen.
Laat de driver cd voor nu links liggen en download het pakketje hier.

Zorg dat je printer met je netwerk verbonden is, run de setup uit die download met admin.
Zorg dat je printer niet wordt geblocked door je firewall en zet desnoods tijdelijk je AV uit voordat je de setup uitvoert.
Als windows het zelf wilt installeren, annuleer deze dan. Kan zorgen voor conflicten met de install. (wordt ook voor gewaarschuwd door epson)

Laatst bewerkt:
sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik had geen melding gehad van jullie reacties.
Ik heb Windows 7. De printer is kort geinstalleerd geweest (met de nodige moeite) en heeft het een paar dagen gedaan, maar ik bleef steeds foutmeldingen krijgen: runtime error R-6034 E_YARNKEE.exe; E_YATIJJE.exe etc. Toen ik dat probeerde op te lossen met Epson (opnieuw installeren), deed m'n printer het niet meer en heeft het nooit meer gedaan. Epson verwees me naar Microsoft omdat het een runtime error was. Microsoft zegt echter dat het Epson foutmeldingen zijn, omdat alle foutmeldingen met E_ beginnen. Tijdens de installaties worden er steeds tientallen E_ bestanden (.dll en .exe) geinstalleerd in C:\windows\system32\spool\drivers\x64\3. Volgens Microsoft zijn dit allemaal corrupte bestanden die er niet horen en adviseert ze weg te gooien. Dit doe ik ook telkens.
Cleanings programma's heb ik ook gedraaid.
Geen instellingen veranderd, geen andere Windows.
Firewall en antivirus staan uit.

Ben vanavond weer een avondje bezig geweest.
Eerst alle Epson software verwijderd, alle Epson bestanden verwijderd, en printers verwijderd, computer herstart....
Geinstalleerd via de DVD: krijg een foutmelding, en zegt dat ie printerpoort niet kan instellen. Hij ziét de printer wel, incl. IP adres.
Alles er weer af gehaald, computer herstart en geinstallleerd via de link van het bovenstaande pakketje. Weer een foutmelding tijdens installatie. Installatie gaat desondanks verder goed. Maar dan kan ie de printer niet vinden, ook niet als ik handmatig het IP adres ingeef. Raar, want telkens als ik 'm met de DVD installeer ziet ie de printer al in het netwerk (dat wordt kennelijk niet gewist maar alles er af gooien.)
Weer alles er af, pc herstart, geprobeerd via de link van Epson support. Op het moment dat de installatie komt bij 'netwerk poort installeren' blijft de installatie hangen.

Van Epson heb ik ook diverse andere driver links gekregen. Allemaal geprobeerd, maar ook daar blijft het installatie programma hangen tijdens installatie.

Hebben jullie nog suggesties, of ideeën wat ik anders kan doen??

Ik weet geen opties meer..... :(

En nu wil ie de map met printers en apparaten niet meer openen. Heb ik ook al eerder gehad......
Grrrrrr!!:o

Lijkt mij dan toch een Windows-probleem als hij "Printers en Apparaten" niet wil openen...dat heeft niks met Epson ( of betreffende software ) van doen lijkt mij..
Open eens een opdrachtprompt als Administrator en type dan sfc /scannow , druk op enter en wacht even af.
Vertel de uitkomst of er beschadigingen zijn gevonden en hersteld of niet...?

Inderdaad scan hem naar eens. Dat werd al eerder geschreven.

dank jullie.

Scan uitgevoerd. Zie bijlage.

Bijlagen

• Scan als administrator.jpg
    Scan als administrator.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 82
Zo te zien heeft hij niks gescanned want je hebt de opdracht verkeerd ingetyped, er staat een spatie teveel.
Bij de knipperende cursor het volgende intypen: sfc /scannow ( Let op, er staat alleen een spatie tussen sfc en / => tussen / en scannow staat geen spatie ! ) en druk dan op [enter]
De scan kan enige tijd duren...

Dank je wel. Blond hè?! Sorry!

Zie bijlage voor het nieuwe resultaat.

Bijlagen

• Scan als administrator 2.jpg
    Scan als administrator 2.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 77
Wat bedoel je daarmee 'misschien een verwijzing naar dit artikel'?

Iig: alle controles via de standaard windows probleem oplosser heb ik volgens mij gedraaid. Zonder resultaat....

Ok, die scan heeft dus niets opgeleverd...toch is er iets niet pluis.
Heb je de herstel-console geprobeerd...? ( Booten van installatie-medium en voor de daadwerkelijke setup kiezen voor "Computer herstellen"..?
Wellicht dat je daar iets mee kunt.:rolleyes:

Dank voor je suggestie, maar je moet me even verder helpen. Hoe doe ik dat, herstel console? Booten van installatie medium?

Opstarten van Windows installatie-dvd / usb-stick.
Als de bestanden geladen zijn en het 1e setup-scherm verschijnt , met de taalkeuze etc, klik je op volgende.
Links onder in het 2e scherm kun je kiezen voor Windows / Computer herstellen.
Dat is de herstelconsole.
Als die opstart krijg je verschillende opties zoals systeemherstel, backup-image terug zetten etc.
Maak daar de voor jouw geval meest voor de hand liggende keuze en volg verder de aanwijzingen op je scherm.
Ik raad je wel aan om vóórdat je dat doet, eerst een backup te maken.

Dank je wel voor je uitleg, maar ik heb geen installie dvd. Heb de laptop gekocht met Windows er al op.

Btw, op een of andere duistere reden is het in ene wel gelukt de printer te installeren. Is nu ook zichtbaar bij 'printers en apparaten'. En zichtbaar als ik iets wil printen, dus kan print opdracht geven. MAAR: een print komt er niet uit..... Printje blijft in wachtrij staan, waar de status op afdrukken staat.
(En ik had meteen de Run time foutmelding met E_Yarnkee.exe weer terug.)

Probeer het volgende: (Ik heb een HP Printer dus werkt dat wss net ff iets anders)
Klik op Start → Apparaten en Printers
Rechtsklik je printer → Eigenschapen van Printer → tabblad Geavanceerd
Klik hier op Rechtstreeks naar de printer afdrukken.

What is the "e_yarnkee.exe" ?
This file belongs to product EPSON Status Monitor 3 and was developed by company SEIKO EPSON CORPORATION.
This file has description EPSON Status Monitor 3. This is executable file. You can find it running in Task Manager as the process e_yarnkee.exe.
Directory: C:\Windows\System32\spool\drivers\x64\3

Op internet worden veel klachten gemeld over Epson Status Monitor 3, die gaan zelfs terug tot het XP tijdperk in 2004 hoewel Epson hier claimt dat deze utility compatible zou zijn met Win 10.
Ik ben er van overtuigd dat dit een Epson-probleem is en weinig met Windows van doen heeft.
Probleem is alleen dat er geen duidelijke, gegarandeerd werkende oplossing te vinden is, tenminste, ik kon er geen vinden, helaas....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan