Krijg Epson WF3620 niet geinstalleerd, drivers werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
@dorado: de functie rechtstreeks afdrukken zit er bij mij helaas niet bij.

@scrapheap: ik heb ook het idee dat het een Epson probleem is, maar Epson blijft dit ontkennen. Zucht.

Jammer dat jullie ook geen oplossing weten. Als printer is het een fijn apparaat, maar als ik 'm niet kan aansturen.....
Via mijn tablet, via een internet programma van Epson (Epson iprint) kan ik wel printen op de printer. Maar dit werkt nogal omslachtig. Dan moet ik elk document als pfd op mijn tablet opslaan, en dan kan ik 'm printen. De printer zelf doet het dus wel goed, alleen de stuurprogramma's op mijn laptop werken niet met de Epson software.

Ik zal je even op de hoogte brengen van de 'voortgang'.

Ik was het helemaal zat, omdat niets lukte en ik wist ook niet meer wat ik kon proberen. Zelfs jullie suggesties werkten niet.
Online wilde BCC niets voor mij doen, omdat het retour termijn voorbij was. Het enige dat ze mij aanboden was de printer ter reparatie aan te bieden. Maar ja, het lag niet aan de printer, maar aan de software.
Ik ben naar BCC gegaan, de winkel, en heb de printer op de balie gesmeten. Er kwam meteen een aardige mevrouw die het heel vervelend voor me vond, en de printer gewoon terug nam en mij een nieuwe printer aanbood van een ander merk. Binnen een kwartier was het geregeld. Ik heb nu een HP. Zelfde functies, iets minder mooi, zelfde prijsklasse.

Printer geinstalleerd. Ging redelijk goed, via de DVD een foutmelding. Maar HP had er daarvoor een help programma bij zitten wat ik moest downloaden. Daarmee werden allemaal probleem oplossingen gegegeven. En de 2de oplossing deed zijn werk. Toen liep telkens de software vast bij het downloaden (net als bij de Epson) maar ook hier bood HP meteen een oplossing voor.

Misschien voor jullie interessant op te weten wat:
via msconfig.exe Noteren wat de pc automatisch opstart. In tabblad Services alle Microsoft services verbergen; ook hier opschrijven wat er allemaal aangevinkt staat. Alles uitschakelen in Opstarten en Services. Ok klikken. PC opnieuw starten. Printer opnieuw installeren (DIT WERKTE FEILLOOS). :D
Daarna in msconfig.exe alle vinkjes weer aanzetten in Services en Opstarten die daarvoor ook aanstonden.

DE PRINTER WERKT!! Joehoe!!

Jullie bedankt voor het meedenken en jullie moeite!!!!!!!!!!!!!!! :) :thumb:

Fijn weekend!

Diezelfde werkwijze had wellicht ook gewerkt bij de Epson software, wie weet...
Maar jij bent uit de brand met een werkende printer, daar gaat het om.
Hoop dat je er lang en veel plezier van hebt :thumb:

Ja, misschien wel. Alleen wel heeeeel treurig dat Epson na al die contacten deze oplossing niet aandroeg, terwijl HP de oplossing standaard meelevert. Dat is nogal een verschil. Had me een hele hele hele hele hele hoop tijd en frustratie gescheeld!!!!
Maar blij dat ik eindelijk weer kan printen. Want dat is wel onhandig om het niet te kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan