Krijg foto's niet op volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik werk met Pinnacle Studio 23.
Ik heb een lijst met foto's, gemaakt met camera en smartphone.
Ik heb ze in de verkenner geselecteerd op datum/tijd, maar als ik ze importeer in Studio staan ze niet op volgvorde.
Hoe krijg ik zo op volgorde datum/tijd?
 
Helaas kan Pinnacle dat niet op die manier, mogelijk wel als ze alfabetisch gesorteerd zijn op bestandsnaam.
 
Pinnacle Studio 23 dient om video te maken. je kan een foto ertussen steken om een bepaalde tijd een stilstaand beeld in je video te maken.

Wat wil je doen met die foto's ?
 
Persoonlijk vind ik pinnacle bagger software als het gaat om videobewerking.
Zoals de meeste videobewerkers importeer je de media in de bibliotheek. Is geen standaard logica wat betreft volgorde daarin.
De foto's plaats je handmatig op de juiste volgorde op je tijdlijn waar je ze al dan niet bewerkt met filters.

Wedervraag aan jou.
Waarom probeer je niet eens een andere editor dan pinnacle?
Gezien je andere topics loop je tegen heel wat problemen aan met dat programma qua functionaliteit en werking.
 
Ik houd zelf van Vegas. Lekker stabiel.

Ik heb ooit een Pinnacle geprobeerd, en ik liep tegen vreemde technische problemen aan. Dan denk je: Ik mail de support.
Nou, na 30 dagen kreeg ik reactie. Het was zoiets in de trant van: "Wil je een één-op-één training, dan betaal je daarvoor 30 euro per keer."
Daar had ik het niet eens over. :shocked:

Ja, dan ben je klaar met de baggersoftware én de baggersupport.
Uiteindelijk voor 20 euro de licentie kunnen slijten aan iemand anders.
 
@jackall
Waarom wacht je de vraag niet af wat TS wil doen of bereiken met zij foto's.

@ Aar
Ik verkies Pinnacle boven Vegas, meer mogelijkheden.
Als je het systeem goed kent zijn er geen problemen, kwestie van oefenen met het maken van een klein stukje video.
 
@jackall
@ Aar
Ik verkies Pinnacle boven Vegas, meer mogelijkheden.
Als je het systeem goed kent zijn er geen problemen, kwestie van oefenen met het maken van een klein stukje video.
Dat betekent dus dat je allemaal workarounds moet verzinnen om er fatsoenlijk mee om te gaan. Ik heb Pinnacle 10 jaar geleden afgeschreven ik hoor nog steeds te veel klachten over dit 'wanproduct'. Het is hoogstens leuk voor een homevideo, maar bij video's met meerdere tracks wordt het programma echt een hel.
 
@jackall
Waarom wacht je de vraag niet af wat TS wil doen of bereiken met zij foto's.

@ Aar
Ik verkies Pinnacle boven Vegas, meer mogelijkheden.
Als je het systeem goed kent zijn er geen problemen, kwestie van oefenen met het maken van een klein stukje video.

Zoals ik al eerder al aangaf, TS heeft geregeld technische issues met dit programma, ongeacht welke versie.
Kan vele oorzaken hebben, welke ook niet persé aan het programma zelf hoefde te liggen, maar ook in mijn eigen omgeving vele gebruikers die nogal wat problemen onder vinden met dit programma. Enkele zijn er van afgestapt en werken nu met plezier met een andere editor.

Maar goed, we wachten nog steeds op antwoordt van de TS.
 
Ik heb ze in de verkenner geselecteerd op datum/tijd, maar als ik ze importeer in Studio staan ze niet op volgvorde.
Als het programma niet naar de datum van bestanden kijkt dan is er denk ik 1 oplossing.
Wijzig alle bestandsnamen in "JJJJMMDDVVV.jpg" (tijdrovend klusje......)

J is jaar, M is maand, D is dag, V is volgnr.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik werk al vanaf Studio 7 met Pinnacle en ondanks de af-en-toe problemen, werkte ik altijd goed met het programma.
Ik vind de montage met foto's altijd goed gaan, maar nu met de combinatie video-camera en smartphone (verschillende formaten) loopt het rampzalig. Ik heb nu alles handmatig ingevoegd en is het resultaat goed. Waarom ik met de phone gefilmd heb is dat het super slecht weer was, maar doe het nooit meer.
Nogmaals bedankt.
Groet,
Martin
 
Wijzig alle bestandsnamen in "JJJJMMDDVVV.jpg" (tijdrovend klusje......)
In het algemeen: als je bestanden wilt (her)nummeren, nieuwe naam geven, delen wilt vervangen, zaken toevoegen/verwijderen etc. etc, dan moet je eens kijken naar Advanced Renamer en Métamorphose. Beide hebben goede opties en de programma's vullen elkaar goed aan. Ik heb zo al duizenden bestanden bewerkt. Werken vrij gemakkelijk en snel.
 
Laatst bewerkt:
............dan moet je eens kijken naar....Métamorphose. Beide hebben goede opties en de programma's vullen elkaar goed aan. Ik heb zo al duizenden bestanden bewerkt. Werken vrij gemakkelijk en snel.
Dat lukt nu onder 22H2 Windows 10 niet meer....
Als ik start krijg ik de volgende logmelding die in de installatie folder terug te vinden is:
Traceback (most recent call last): File "metamorphose.py", line 51, in <module>
File "wx\__init__.pyo", line 45, in <module>
File "wx\_core.pyo", line 4, in <module>
File "wx\_core_.pyo", line 12, in <module>
File "wx\_core_.pyo", line 10, in __load
ImportError: DLL load failed: Kan opgegeven module niet vinden.
Jammer, kende hem niet wilde hem ff vergelijken met anderen die ik eerder gebruikte (oa Rename Lite).
 
Métamorphose 2 is voor Win 2000, XP, Vista, 7. Op andere websites wordt Win 8 en Win 10 genoemd maar dat is niet door de maker aangegeven.

Microsoft heeft de PowerToys (voor systeembeheerder). Eentje daarvan is de PowerRename, niet de makkelijkste tool maar het is best veelzijdig.
 
Laatst bewerkt:
Zag ik ook, was het ff vergeten te vermelden, meestal werkt het vaak toch onder Win10 maar nu niet is het gegeven.
Heb nog geen compatibility mode van installeren getest, huis dubbel glas vervangen heeft een hogere prioriteit, daardoor schoot die 1e regel ook er bij in, het melden over Win7..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan