krijg foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
mijn zus schreef:

Programma's kan ik niet sluiten met het pijltje, omdat er dan steeds een zandloper komt.

Ook een programma opent zich steeds opnieuw...malware of zoiets

Wa:eek:t kan ik haar aanraden?

Ik ben het met Crash eens v.w.b. het scannen van het systeem. Ik ben het minder eens met de keuze van de progjes. Zowel Mbam als SAS hebben naar mijn smaak nét even te veel false positives, waaronder héél serieuze software.

Ik heb dit vorig jaar als een aangekaart én gemaild naar Mbam, maar er verandert geen tierielier.

Veiliger zijn m.i. Spybot Search and Destroy, en Ad-aware van Lavasoft. Daarná eventueel Mbam en SAS en als alle vier dezelfde 'enge' dingen vinden dán verwijderen. Vindt slechts één van deze vier enge dingen dan vooral nog géén actie ondernemen, maar even hier laten weten wélk progje op de hdd dan 'eng' zou moeten zijn.
MBAM en SAS terugmeldingen vind ik, gelet op hun false positives, meer voor gevorderden.

Laatst bewerkt:
ook even scannen met CCleaner, misschien helpt het op je pc eens goed op te ruimen.

installeren lukt niet

als ik mijn zus de links van de malware etc stuur,en zeprobeert die te downloaden,stopt het bij ongeveer 20% en gaat haar computer steeds terug naar mijn gezonden mail.

Laat je zus 's proberen de progjes te downloaden in de veilige modus met netwerkmogelijkheden en deze ook in de veilige modus te installeren en te scannen!

moederbord melding

in veilige modus lukt het haar ook niet. Het springt steeds op onderstaande melding.

Deze tekens staan erop mijn computer:

A7v8x Asus: met wat tekens.

Dit is haar moederbord.
Wat kan ze hiertegen nu doen?:eek:

format c ???

Wat bedoel je met format C ? En Waarom moet ze dat doen?

Hetr betreft een melding wat haat motherboard betreft, denk ik. Draadje los?

Wat ik ermee bedoelde is het volgende: als de machine niet meer voor of achteruit wil, is booten met de Windows DVD vaak nog de enige mogelijkheid. Dat óf een herstelinstallatie proberen uit te voeren of. idd. een format C: en een compleet nieuwe installatie.

Misschien nog te proberen: wélke tekens staan er achter dat woord Asus? Misschien kunnen we aan de hand van die tekens een diagnose stellen?

Laatst bewerkt:
De tekens zijn: A7V8X-X

:confused:

verder weet ik het helaas niet

Dan blijft hij waarschijnlijk al hangen tijdens de POST-test van je BIOS.Hoe oud is de pc en indien ouder dan +/- 5 jaar de batterij op 't moederbord vervangen!

hoe groot is die batterij

Ga morgen batterij voor mijn zus kopen. Hoe groot moet die zijn.

Kan ik (met 2 linkerhanden helaas ) die zelf ook vervangen. Is de batterij goed te vinden in de computer?

alvast bedankt.
Laat het wel weten als het opgelost is!:D

Let wel,het is niet gezegd dat hiermee 't probleem uit de wereld is maar 't is een van de mogelijkheden.
Trek de stroomstekker aan de achterkant uit je pc.
Maak je pc open,meestal een zijkant waar een voorgevormde sleuf is aangebracht,maar dit is in principe bij elke pc anders.Leg hem plat op de zijkant.Als het goed is kijk je nu van bovenaf op je moederbord.Daar kijk je ff goed waar je een houdertje ontdekt met een knoopcelbatterij erin,meestal is er een lipje aan de houder dat je naar buiten beweegt met je vinger e/o schroevendraaier zodat de batterij eruit springt.neem die batterij mee naar de elctronica of pcwinkel en koop een nieuwe.
Succes!

Die batterij kan thuis blijven, koop een CR2032 en je kunt 'm vervangen.

Gelukkig ben jij dan ook niet de probleemhouder in dit topic.
Maar............... ook dáár is een oplossing voor, net zoals in de Donald Duck, met plaatjes................

Laatst bewerkt:
Batterij gisteren vervangen-Het teken wat ik van asus zag was het hele logo wat ook op de doos van de cd vanher moederbord staat.

vanmorgen ontving ik dit bericht van zus:
Als ik de computer opstart komt er dit kadertje:

Hulpprogramma voor systeemconfiguratie.

Dan vragen ze om aan te vinken:

Dit bericht in 1 vervolg weergeven of start systeemconfiguratie bij opstarten?

Verder viel het me op dat ik bij mijn computer -eigenschappeb c schijf controle schijf en automatisch herstellen-kun je bij extra 2x aanvinken-bericjt komt; schijfcontrole mislukt

wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan