Krijg FTP Server niet aan de gang!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Een paar vragen ivm mijn fpt server

Hallo,

Ik heb Cerberus FTP Server geinstalleerd, op een van onze servers (windows server 2003) Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de server van buitenaf te benaderen. Intern gaat het prima (ftp://internIPADRES), maar extern wil het absoluut niks. Zie ook niks in het log gebeuren. Ik heb heb poort 20 en 21 open gezet in de firewall, en ook de PASV poorten 11000 en 11001 en deze opgegeven in Cerberus.

Is er iemand die me kan helpen de FTP server in de lucht te krijgen?
Alvast hartelijk dank!!!

Laatst bewerkt:
Windows Firewall Poorten open gezet??
En heb je wel IIS + FTP service geinstalleerd van server 2003 (misschien domme vraag, maar zou kunnen)

Succes en de Groeten

Mieremet

Windows Firewall Poorten open gezet??
En heb je wel IIS + FTP service geinstalleerd van server 2003 (misschien domme vraag, maar zou kunnen)

Cerberus is een FTP server op zich, die FTP van MS gaat in dit geval voor conflicten zorgen ..

Als jullie overigens een andere tip hebben voor een goed FTP programma is het natuurlijk ook goed. Als het maar werkt.

Hoe maak je verbinding van buitenaf, met het externe IP/DNS naam ?
Portforward staat naar het goede IP nummer waar de FTP server draait ?

Ja, verbinding probeer ik te maken via ftp://externeIPADRES.

Maar de verbinding komt niet eens aan. Heb 21 forward aangezet naar het ipadres van de server waar ik Cerberus geinstalleerd heb.

Het kan bijna niet anders dan dat het probleem in de firewall zit .. niet per ongeluk UDP geforward ipv TCP oid, of een of andere security rule of IP whitelist ?

Als ik een ftp client gebruik, krijg ik de volgende melding:

Status: Verbinden met <extern IPADRES>....
Fout: Verbinding verloren
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Wachten om opnieuw te proberen....

probeer is vanaf een andere computer naar het externe ip adres, waarschijnlijk lukt dat wel

Heb nu verbinding. Lag aan een NAT-regel die nog niet goed stond.

Ik heb nog wat vragen, die zal ik in een apparte post zetten zodat deze op opgelost kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan