krijg geen Dolby via me gluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnhem75

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
Ik heb een ASUS Xonar DGX - 5.1 - PCI-E - 24-bits/48KHz geluidskaart en die met S/PDIF aangesloten op mijn receiver maar krijg geen Dolby 5.1 te horen als ik een film afspeel wel gewoon stereo
via VLC mediaplayer hoor ik haperend geluid zie link en de receiver geeft wel dolby aan en als ik het via mediaplayer classic afspeel hapert die niet maar dan heb ik stereo

http://www.youtube.com/watch?v=OXNDE-gcOC8

hoop dat hier iemand is die me kan helpen

Hoi, probeer eens via hier: (klik!) een testbestandje te downloaden ( ga voor channelcheck mp4 large bestand; opslaan als. ) Dan kan je horen of alles correct is aangesloten. Heb het zellf net gecheckt ( heb het geluid van de pc ook lopen via een 7.1 receiver ), werkt prima.

Kwa VLC betreft. ik had eerste instantie met hun nieuwe update ook haperingen in de audio bij films en dergelijke. Toen ik terug gegaan ben naar een oudere versie had ik dat niet meer, en ging het geluid vloeiend. Een oudere versie die ik zelf heb, kan je hier downloaden als je het zelf ook wilt proberen. : KLIK!

Laatst bewerkt:
Hoi, probeer eens via hier: (klik!) een testbestandje te downloaden ( ga voor channelcheck mp4 large bestand; opslaan als. ) Dan kan je horen of alles correct is aangesloten. Heb het zellf net gecheckt ( heb het geluid van de pc ook lopen via een 7.1 receiver ), werkt prima.

Kwa VLC betreft. ik had eerste instantie met hun nieuwe update ook haperingen in de audio bij films en dergelijke. Toen ik terug gegaan ben naar een oudere versie had ik dat niet meer, en ging het geluid vloeiend. Een oudere versie die ik zelf heb, kan je hier downloaden als je het zelf ook wilt proberen. : KLIK!

en de instellingen van VLC gewoon laten zoals ze staan

Juist. Hier op vlc staat dolby overigens op auto, wat standaard is. ( als je dat bedoelde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan