Krijg geen draadloze verbinding met mijn Huawei HG655d modem op mijn desktop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Layka

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
59
Goedemiddag,

Ben al een paar dagen bezig mijn desktop pc weer draadloos te krijgen maar helaas lukt me niet ben maar een leek op dit gebied maar probeer het altijd eerst zelf.
Anderhalf jaar geleden kreeg ik een nieuwe modem van online een Huawei HG655d mijn ex schoonzoon heeft deze toen aangesloten met ook heel veel moeite maar uiteindelijk toch gelukt.Helaas had ik vaak problemen toen met het draadloos internetten dat ik terug ging naar de kabel,nu ben ik een jaar verder en wil me pc in een andere kamer zetten maar dan moet hij weer draadloos geen probleem dacht ik dus wel.Een half jaar geleden heeft iemand mijn pc goedkoop gemaakt omdat hij mankementen had was al blij dat het zo goedkoop was maar volgens mij heeft hij toen iets gedaan waardoor mijn draadloze verbinding verdwenen is want hij staat er helemaal niet meer op en ik krijg hem er zelf ook niet meer op. Me laptop telefoon en de tablets van mijn kleinkinderen werken prima draadloos dus de modem is goed volgens mij.Is het mogelijk dat er iets niet goed staat bij de instellingen want hij heeft een jaar geleden wel draadloos gewerkt,hij kan ook geen netwerken vinden zelfs niet van anderen in de buurt.Is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen.

Mvg. layka (Elly)
 
Vrijwel alle Desktops (behalve de moderne nu) beschikten standaard niet over een draadloze netwerk kaart dus ik vraag me af hoe jij een jaar geleden draadloos verbinding had ? Ging dit wellicht met een dongle ?
Heb je een merk en type van de PC voor ons zodat we het één en ander na kunnen kijken.

Verder kan je in apparaat beheer kijken of er dus wel een draadloze netwerk kaart aanwezig en of er wel drivers voor zijn geïnstalleerd.
We hebben dus eigenlijk meer info nodig ?
 
Hallo Terrarabo ik heb een medion pc S/N 444903 als ik het goed heb en ik heb echt draadloos gedraaid en wat een dongle is sorry zeg me niks
de netwerkkaart bedoel je daarmee de netwerkadapter? dat is een Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC sorry dat ik zo'n leek ben met dit soort dingen
ik weet hoe ik internet op kan en dingen kan doen op en met me pc maar technische dingen daar weet ik niks van.

Mvg. layka (Elly)
 
Oke ik geloof jullie zomaar ik ben maar een leek het MSN nummer is volgens mij 20024144 er zit bij mij niet zo'n sticker achterop als bij die voorbeelden alleen een groen/witte sticker
die tevens ook mijn windows regristratie nummer erop heeft staan. Snap het nog steeds niet hoe ik dan toen heb gedraaid op draadloos ik kreeg deze modem en met veel moeite heeft mij ex schoonzoon de verbinding erop gekregen en heb er een paar weken draadloos mee gedraaid, me pc is al 8 jaar oud maar doet het nog steeds dus wat heb ik dan nodig om met deze pc draadloos te kunnen internetten of anders moet ik hem maar wegbrengen al kan ik die kosten niet echt betalen. Zit ook net te denken misschien dat toch die persoon die hem toen had gemaakt er iets heeft uitgehaald hij had ook 2 geheugens eruit gehaald die zoals hij zei kapot waren maar waar ik later achter bent gekomen dat het niet zo was.In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
 
Wil even Terrarabo en Lange pier bedanken voor jullie antwoorden ben er inmiddels achter dat de persoon die particulier mijn pc heeft gemaakt mijn vertrouwen heeft geschaad zo heeft hij niet alleen 2 geheugen kaarten uit me pc gepikt met een smoes dat ze stuk waren zo heeft hij dus ook mijn draadloze netwerkkaart gepikt dat word voor mij een nieuwe kopen en dan hoop ik het probleem opgelost te hebben.

Mvg. layka (Elly)
 
Tja, dat is niet zo fraai.
Kan me altijd erg kwaad maken over zulke zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan