krijg geen gatewa adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
beste mensen,

ik heb een probleem want ik heb een netwerk staan met een routertje.

als ik nou een laptop aan de kabel hang doet die het gelijk stop ik de kabel weer in de pc werkt het niet ik krijg geen gateway door van de router en alles staat op automaties.

wat moet ik hier nu mee?

heb al een andere netwerk kaart geprobeert windows er af gegooit en geformateert.

ik zit met me handen in het haar want die pc moet het gaan doen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
gr tijne

Kan je vanaf de pc de gateway wel pingen? Ik begrijp uit je verhaal dat je client op dhcp staat en ook een ip adres krijgt? Wat gebeurt er als je een vast ip adres met vaste gateway instelt? Post hier eens je ipconfig /all.

hey,

sorry maar ip krijg ik ook niet automatis de subnet mask wel maar de dns ook niet.

gr tijne

Wat vreemd, wel een subnetmasker maar geen ip adres? en als je het ip adres vast instelt?

als ik het ip adres en de gate way vast in stel doet hij het ook niet.

gr tijne

Kijk de volgende zaken eens na. Zorg dat de computernamen verschillend zijn, de werkgroep hetzelfde is en dat de ip adressen in dezelfde range zitten. Bijvoorbeeld als gateway 192.168.0.1, pc 1 192.168.0.2, pc 2 192.168.0.3 enz. Het subnetmasker zet je voor alle pc's op 255.255.255.0.

Staat de netwerkkaart in het apparaatbeheer goed ingesteld?

Ga eens naar start, uitvoeren en typ daar CMD en geef enter. Typ in het zwarte scherm IPCONFIG /ALL (let op de spatie tussen IPCONFIG en /ALL) en geef enter. Post hier eens wat je daar ziet staan.

Laatst bewerkt:
oke dat ga ik morgen proberen je hoort morgen weer van me super dat je me wil helpen.

gr tijne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan