Krijg geen internet pagina's en email via zonnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hoi,
IK heb hier een computer met internet via zonnet via een normale 56k modem.
Als ik inbel heb ik wel internet verbinding maar krijg geen internet pagina's binnen, ook kan ik geen email ophalen.
Volgens de helpdesk ligt het niet aan hun kant.
Is er in de Windows xp mischien iets verandert waardoor de internetpagina's en data niet meer binnen komt . er staat geen firewall aan !!!

bedankt voor je reactie

groeten Barney

Hallo Barney

Helaas geef je wat weinig info.

Je zegt dat je wel internet krijgt maar geen pagina's. Dat is zoiets als ik kan niet fietsen maar kan wel naar huis fietsen.

Wat krijg je nu wel (server niet gevonden), (internet pagina niet beschikbaar) of (about blank)

Als je verbinding maakt, zegt hij op een gegeven moment: "aanmelden op netwerk" en dan met welke snelheid hij verbonden is.

Krijg je dat wel te zien ?

En wat zegt outlook als je dat opent.

Eric.

oke Sorry,
Inbellen gaat dus goed.
Internet verbinding gaat dus ook aan !
Als ik de startpagina of een andere pagina op wil dan duurt dit heel lang en krijg ik de volgende melding:
De pagina kan niet worden weergegeven.
Beneden bij de intenetmonitoortjes staat Snelheid:49.2 KBPS.
Verzonden 465 Bytes en Ontvangen 885 Bytes
Volgens mij is dit toch veel te weinig en ligt de fout dan toch bij de provider.

Outlook geeft de gebruikelijke melding van "kan de host pop3.zonnet niet vinden, controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven, enz enz en"

groeten Barney

Ik heb intussen zijn zonnet inbel verbinding even op een andere computer met modem geinstalleerd, nou alles ging als een speer, dus ook de intenetpagina's werden normaal geopend, dus aan de zonnet provider ligt het niet, nu is het dus zoeken in windows xp home wat die tegenhoud om pagina's te kunnen bekijken.

groeten Barney

Heb je alle verbindings instellingen nagelopen, deze heb je van je provider gekregen en zijn ook te vinden op de website van de provider.
Met name de DNS instellingen staan die goed? Controleer dit anders even.

Trouwens de data overgang was op de andere computers zoiets als 43000 bytes en 95000 bytes, terwijl op zijn eigen computer dit 430 en 550 of zoiets is.

Barney

ja heb alle juiste instellingen ook op de andere computer gedaan en die deed het dus wel, op deze computer waar ie het niet doet, staan dezelfde instellingen..

barney

Op de xp machine toevallig een firewall aanstaan?

IK denk dat ik er morgen maar eerst is een andere modem in zet, mischien dat de modem de oorzaak is dat er te weinig data binnen komt.

Barney

En de beveiliging in de internet explorer staat ook niet te hoog.

Dan toch maar dat andere modem maar eens proberen.

Nou,
Ik heb er een andere modem ingezet en helaas, de data komt nog niet door.
Ik kom dus wel op internet maar het aantal ontvangen en doorgegeven Bytes zijn +/- 450 en 675 .
Normaal is dit iets in de 50.000 en 95.000 bytes.
Het is 100 % dat het niet aan de provider ligt.
Wie weet nu wat je in Windows xp Home moet instellen om ervoor te zorgen dat je alle snelle data wel via je modem binnenkrijgt zodat de dan wel je Internet pagina's en email op kan halen, want ik weet het nu echt niet meer.

groeten Barney

Geplaatst door Barney
ja heb alle juiste instellingen ook op de andere computer gedaan en die deed het dus wel, op deze computer waar ie het niet doet, staan dezelfde instellingen..

barney
Was dit gewoon bij jou thuis, ik bedoel aan het zelfde telefoondraadje? En dezelfde telefoonaansluiting?

Ja dit was ook hier thuis. de computer die het niet goed doet staat op zolder en de laptop hier beneden gaf wel meteen alle pagina's door.
Ik heb gelezen dat er mischien iets beschadigd is en dat ik echt in windows xp moet gaan zoeken om het probleem te verhelpen.
Maar ja, de vraag is waar en hoe.

groeten Barney

Hoe lang is de telefoondraad van de computer die op zolder staat (van computer naar aansluitingspunt telefoon)?

nog geen 3 meter.
De kabel waar ik het beneden mee geprobeerd heb is wel 15 meten en daar werkte dezelfde internetverbinding via de laptop modem perfect.

Ik heb nu winsock hersteller laten fixen, en ga nu kijken wat die voor me gedaan heeft, anders weet ik het echt niet meer en begin ik aardig hopeloos te worden

Barney

Helaas met Winsock repair heeft het ook niet geholpen, ik krijg gewoon op een of andere manier veel te weinig bytes binnen ( 450 en 790 zo ongeveer ) dit moeten duizendtallen zijn, waar kan dit toch aan liggen

Barney

ik heb zo juist met dezelfde telefoonlijn weer op een andere computer met exact dezelfde kabels dezelfde internetverbinding aangemaakt en die deed het ook perfect, het is nu 100 % zeker dat er in windows xp iets beschadigd of weg is of dat er iets anders ingesteld moet worden om er voor te zorgen dat ik weer normaal internet pagina's kan bekijken.
De vraag is nu wat ???
Help !!! is er iemand die me hier mee kan helpen want ik weet het nu echt niet meer.

groeten van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan