krijg geen thuisnetwerk in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassment

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hoi ik heb sinds kort een 2e pc met vista. deze heb ik klaar voor een netwerk.
nu wil ik mijn wat oudere xp systeem ook aan het netwerk toevoegen.
wanneer ik de wizard doorloop en alles aangeef zoals het hoort (heb dit al veel vaker gedaan) ga ik mappen aan het delen.
na het opnieuw opstarten van de pc zoals windows adviseerd open ik de netwerklokaties.
helaas krijg ik hier slachts mijn msnlokaties te zien (of zoiets)de mappen die ik heb gedeelt zie ik niet en verder is er niets te zien in deze map. Ook vanaf mijn vista laptop kan ik de xp pc niet waarnemen. wat zou er mis kunnen zijn ik heb echt alles al geprobeerd.... Iemand misschien ervaring met dit fenomeen?

Zitten alle pc's waarmee je het netwerk wilt opzetten, wel in dezelfde werkgroep? Ik kan je geen specifieke locatie geven voor WinXP (draai het hier niet meer), maar ik meende dat et bij zowel Vista als XP onder rechtsklik Computer, eigenschappen aan te tikken. Daar ergens kun je het wel vinden. En anders laat je gewoon de Windows Help voor je zoeken.

ja allebei de pc's zitten onder workgroup (standaart in vista)
ik ben inmiddels zo ver dat ik mijn gedeelde mappen wel in beeld krijg bij de netwerk lokaties maar de andere pc nog niet en andersom ook niet dus :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan