Krijg geen toegang tot volume C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chatsurfer41

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Wil kan mij helpen met het volgende:

Als ik een scandisk wil uitvoeren want die is nodig om met diskeeper een boot defrag te kunnen doen krijg ik geen toegang tot het volume.

Ik heb reeds heel de schijf geformateerd en op nieuw geinstaleerd die hielp niks.
Zoekend op Internet kwam ik alleen een artikel tegen op ZD net want gerelateerd was aan zone alarm en die gebruik ik niet dus daar kon ik ook niks uithalen.

Wat heb ik alleemaal al gedaan, is wel zo makkelijk voor jullie als jullie antwoorden.

1. alles er af en geformat en geinstaleerd.
2. Via windows procedure scandisk dus met opstart en al.
3. Via prompt scandisk dus chdsk/f
4. Met alle processen af bijna en niks in de opstart.
5. Via veilige modus dan start scandisk wel op maar loopt maar 3 stages af bij de 4e blijft hij zo'n 3 uur op 0% hangen toen heb ik maar gereset, want dat duurde wel erg lang.
6. In de bios rond gekeken of er processen lopen die de harde schijf controleren, Daar staat voor zover ik kan zien alles nog hetzelfde als toen het nog gewoon werkte.
7. alles nagekeken of er taken met scandisk gepland staan, ik vind er geen maar wellicht dat er ergens iets verborgen zit al heb ik heel de winkel afgelopen met "verborgen bestanden weergeven.

Dus na dit lange verhaal ik weet het niet meer.

Groetjes en ik wacht met belangstelling op antwoorden en oplossingen.

:confused: Chatsurfer41:confused:

Welkom op HelpMij, Chatsurfer41 !

Gekke vraag: waarom wil je na formatteren en her-installeren perse een boot defrag doen?:confused:
Wat zijn de problemen met je installatie / harddisk?

Zou het zin hebben om het batterijtje 10 minuten los te halen?

Waaro was je niet eerder met je vraaag ge komen, heb je nog een backup..

Dank julie wel alvast

Even een reactie,

Waarom wil ik een schijfcontrole kunnen doen en kunnen boot defrag kunnen doen.

A) Omdat de nieuwe instalatie die ik gemaakt heb gisteren n.a.v. is van dit probleem.

B) Omdat na normale defragmantatie een lading systemfiles low performing zijn en dus in een opstart defrag goe gezet moeten worden.

En waarom ik niet eerder met de vraag gekomen ben omdat ik dan hier eerst die opties die ik gedaan heb nu al gekregen had.

Groetjes:)

sorry voor mij vraag, ik ga verder even kijken.

Sorry niet nodig

Hoi sorry is niet nodig
Ik vind het al prettig dat anderen meedenken.

En ik ben nu eenmaal iemand die eerst zelf uit gaat vogelen dus alle beschikbare opties probeert.

Wellicht ter info op mijn vraag.

Het probleem doet zich alleen voor op mijn C partitie en niet op het andere deel van die fysieke harde schijf dus D.

Dus of die harde schijf dan kapot is daar ben ik niet zeker van het 1e deel vooraan de schijf slechte magnetische eigenschappen heeft dat weet ik niet? Het is een Western 80 gig van ongeveer 3 jaar oud.

Dus het kan zijn dat hij "moe" begint te worden, maar volgens mij is er ergens een programma bezig op de achtergrond die niet zichtbaar is en die handel voor scandisk of andere zaken die op dat volume moeten gebeuren dicht houd.

Hebben we het over Windows XP
Scandisk is m.i.z van andere Windows versies.
Denk dat je chkdsk bedoelt , met nog de mogelijkheid om doormiddel van bv /f
Nog meer opties te verkrijgen

Staat wel bij XP en chkdsk wordt al genoemd in 1e bericht..

Laatst bewerkt:
Chatsurfer41 zei:
Dus het kan zijn dat hij "moe" begint te worden, maar volgens mij is er ergens een programma bezig op de achtergrond die niet zichtbaar is en die handel voor scandisk of andere zaken die op dat volume moeten gebeuren dicht houd.
Ga met muis op Taakbalk staan, klik rechts en dan op Taakbeheer. Kijk bij tab "Toepassingen". Onbekend programma afgebeeld? Klik op tab "Gebruikers".
Alleen jouw account zichtbaar? Je zou ook nog op tab "Processen" kunnen klikken, maar dan moet je wel enig idee hebben over wat er hoort te draaien op jouw PC.

Ga met muis op "Deze computer" staan en klik rechts, daarna op "Beheren". Ga naar "Opslag" en dan "Schijfbeheer".

Je krijgt het volgende beeld (klikken voor vergroting.)

Let op "Bestandssysteem" en "Status". Worden hier onregelmatigheden gemeld?

Zo niet, probeer Volume C te defragmenteren (met muis op volume, rechtsklikken, "Eigenschappen" en dan "Extra"), als er fouten in C voorkomen stopt defragmentatie. Probeer dan Schijfcontrole met "Fouten in het bestandssyteem automatisch corrigeren" aangevinkt, maar "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" nog niet. Als die "Foutcontrole" goed is afgehandeld, dan herhalen met alle twee de opties aangevinkt.

Hier gaan we weer deel 2 van dit verhaal

Zo bedankt op de 1e plaats.

Maar jammer het werkt niet zoals hier boven beschreven.
Althans niet het resultaat wat het zou moeten zijn.

Wat heb ik allemaal weer volgends deze methode gedaan:

1e procedure als hierboven beschreven met systeem in originele staat.
Resultaat: t/m de voorlaaste manier dus controle bestyand systeem gaat het goed.

Maar dan niet meer met twee vinkjes aan en fouten repareren krijg ik bij het opstarten de volgende melding weer: Kan volume niet voor directe toegang openen schijfcontrole gestopt.

2e procedure: Diskeeper geuninstalled en voorgaande herhaald resultaat hetzelfde.
3e procedure: alles wat opstart utgezet en voorgaande procerdure herhaalt resultaat het zelfde.

4e Mc Afee Internet suite eraf gehaald en wederom geprobeerd op de manier zoals bechreven hierboven. Resultaat hetzelfde.

Kortom helpt allemaal niks.

Maar mij isw wel opgevallen dat als ik opnieuw opstart dat Windows gedeeltelijk start en dan dat scandisk scherm geft met die melding.

Volgens mij klopt dat niet want hij moet net windows bestanden goed zetten dus voor opstarten dat scandisk gebeuren beginnen en niet halve wege denk ik.

Maart goed ik, wacht wel weer de antwoorden af.

Groetjes :shocked:

Duidelijk overzicht.
Vraag: heb je die controle met Taakbeheer nog uitgevoerd?

Nog een controle: Start > Uitvoeren.
Type "cmd" (zonder aanhalingstekens) en klik OK.
Type op de opdrachtpromt in het zwarte venster:

"fsutil dirty query C:" (zonder de aanhalingstekens) en druk op "Enter".

Meld hier welke boodschap je kreeg.

Een reactie op bovenstaande

Hier volgt een reactie:

Ja ik heb taakbeheer uitgevoerd zoals gesteld in de vorige antwoorden.

Ik heb allleen geen processen uitgezet want dat is mij te tricky ik weet dan niet wat ik doe.

En voor de rest heb ik beschreven wat ik gedaan heb.

Nu een antwoord op de test: fsutil dirty query C:"

het antwoord was Volume C is schoon

En bedankt alvast voor je meedenken

Waarschijnlijk is Boeing_747 er even niet.
Ja ik heb taakbeheer uitgevoerd zoals gesteld in de vorige antwoorden.
Ik heb allleen geen processen uitgezet want dat is mij te tricky ik weet dan niet wat ik doe.

Je zou twee screenprints van taakbeheer kunnen maken. Dan kan Boeing meekijken met je.

Overigens kun je ook de procesnaam in Google typen. Krijg je meestal wel het antwoord.

Chatsurfer41 zei:
Nu een antwoord op de test: fsutil dirty query C:
het antwoord was Volume C is schoon
Dat is gunstig, het betekent dat er geen dirty bit is ingesteld op volume C. Dat kan (o.a.) gebeuren als het volume beschadigd is. Dat is dus, waarschijnlijk, niet zo.

Heb je een Hewlett Packard ScanJet 5100c-scanner ingeschakeld aan je PC?

Zo ja, meld dat hier.

Zo niet, herstart de PC, druk na de BIOS startup herhaaldelijk op F8 en kies in het menu wat daarna zichtbaar wordt voor "Veilige modus". Druk op Enter.
Ga dan naar Start, Uitvoeren en type in het venstertje: "sfc /scannow" zonder aanhalingstekens en klik op OK. De Setup CD van Windows moet wel in de CD-Romspeler zitten. Er komt een voortgangsvenster in je beeldscherm te staan. Het kan wel even duren. Windows controleert nu of de oorspronkelijke systeembestanden nog aanwezig zijn. Zo niet, dan haalt hij de bestanden van de Setup CD op. (Mocht het in Veilige modus niet lukken, dan in Normale modus.)
Als dit afgerond is meld hier het verloop.

Laatst bewerkt:
Hoi heel erg bedankt maar ik kom melden dat hij werkt

Hoi allemaal,

Ik kom melden dat het werkt hier als een trein.

Wat heb ik gedaan:

Ik het Spyware programma Hitman pro er af gehaald met alle toeters en bellen dus traials en alles wat er op zit.

Hij loopt als een trein hij start op heel gemakkelijk en de scandisk loopt ook als een trein.

Dus bedankt allemaal voor julie meedenken.

En ik ga de vraag sluiten

Een speciaal bedankje aan Boing_737 :thumb: :thumb: :thumb:

Die hier heel intensief mee bezig geweest is en ik zet er wel een ander Spyware programma op.

Tor ziens en ik kom regelmatig terug hier of ik anderen ten diensten kan zijn.

Mooi! :thumb: (En nooit meer Hitman Pro gebruiken, doet soms meer kwaad dan goed.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan