krijg geen verbinding (bekabeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbrasta

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2012
hallo,

ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en die staat nu op mijn kamer, ik en mijn vader hebben samen utp kabels gelegd in het huis(door buizen in de muren) en zelf de fiches van de uiteinden geplaatst, ik weet niet hoe het komt maar ik stop de kabel in mijn pc en in de switch die beneden staat maar ik krijg geen verbinding, hij probeert wel verbinding te maken maar dat mislukt. momenteel hebben we 2 pc's en 1 laptop , 2pc's met kabel (geen internet) de laptop draadloos (wel internet) ik heb andere kabel liggen thuis en als ik die aansluit kan ik wel op internet. volgens mij hebben we de utp kabel correct gemaakt dus ik zie niet in waar het probleem kan liggen. soms probeert hij verbinding met het netwerk te maken en soms doet hij gewoon niets, aub help mij , ik probeer al u vragen te beantwoorden

hopelijk kunnen jullie me helpen

Is de switch nieuw tussengeplaatst?
En heb je de UTP crossed kabel naar de router wel in de WAN (Wide Area Network) poort van de router zitten?

Ook modem/router al eens herstart?

Wel kabeltester gebruikt op alle netwerkkabels, vooral die je zelf voorzien hebt van RJ45 connectoren, om te zien dat die goed zijn?
Wellicht een fout gemaakt in het kleurenschema van de zelfgemaakte kabels? Kijk even hier, vanaf 2:48 voor het meest gebruikte kleurenschema (568B) en hoe die kabels te maken.
[Het schema 568B staat ook hier, direct aan het begin van het document.]

Tijs.

@Zoeff, naar mijn bescheiden mening hoef je geen crosskabel te gebruiken, die werden voorheen vnl. gebruikt om computers met elkaar te verbinden.
Ik gebruik voor elke verbinding ( lan, wan, router, modem etc. ) alleen straight.

Wat @dnties opmerkt ga ik helemaal in mee. Ikzelf ( indien ik kabel gebruik ) boor een gat van 12 mm en gebruik kabels met uitsluitend aangegoten stekkers.

Mee eens.
Maar onduidelijk is of:
+ alleen een langere kabel is getrokken
+ dit accesspoint er voordien al was
+ zo nee, hoe de kabel op het modem/router is aangesloten

Ervan uitgaande dat de boel op de juiste manier is aangesloten denk ik echt dat de stekkers er niet goed aan zitten.
Heb het zelf ook wel eens gedaan (en getest ) maar dat is zo'n gepriegel, en risico op fouten dat ik dat niet meer doe.

Voor de rest zal de TS moeten reageren.
Maar op zondagmiddag is er natuurlijk alle reden dat een reactie wat langer uitblijft ;-)

ik had de switch al en we hebben gewoon een kabel in de muren tot in mijn kamer getrokken (we hadden nog een poort open voor de nieuwe kabel in de switch),en aangesloten, de kleur volgorde is compleet hetzelfde, heb kabel liggen die van telenet zelf is gemaakt, heb kleuren vergeleken (beide kanten) identiek hetzelfde en die kabel van telenet werkt wel, had pc even naar beneden verplaatst om die kabel te testen en die werkt prima, connector ook met krimptang vastgemaakt.

Hopelijk weten jullie nu al iets meer :S

bedankt voor de reacties op deze zondag namiddag

Wel kabeltester gebruikt op alle netwerkkabels, vooral die je zelf voorzien hebt van RJ45 connectoren, om te zien dat die goed zijn?
Wellicht een fout gemaakt in het kleurenschema van de zelfgemaakte kabels? Kijk even hier, vanaf 2:48 voor het meest gebruikte kleurenschema (568B) en hoe die kabels te maken.
[Het schema 568B staat ook hier, direct aan het begin van het document.]

Tijs.
ik kan kabeltester niet gebruiken denk ik, heb connectors pas geplaatst nadat de kabel in de muur zit anders ging dat nooit lukken om voorgemaakt kabels door die buisjes te krijgen

Een kabeltester kun je ook gebruiken nadat de kabels door de muur zitten. Zie afbeelding.

Bijlagen

• Kabeltester.jpg
    Kabeltester.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 22
Zie posting van coenraad: Koop of leen een kabeltester en gebruik die. Verder nakijken of je wel een juist aderschema hebt gebruikt (568A óf 568B) aan beide kanten. Zie mijn eerste posting.

Tijs.

probleem opgelost, naar het blijkt was de krimptang niet goed, de contactjes die de verbinding moeten maken in de connector waren niet ver genoeg in geduwd, we hebben uiteindelijk met schroevendraaier die wat dieper geduwd en dan had ik internet , uiteindelijk hebben we nikon fiches gebruikt waar je de kabeltjes volgens kleur inlegt en dan een gemaakte lan kabel instopt en verbind via je pc, werkt perfect !

bedankt voor de hulp !

Fijn dat het gelukt is.
Zet je vraag even op opgelost. Boven in de blauwe balk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan