krijg geen verbinding met internet; virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssoer

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
25
hallo, wie weet raad? Ik krijg internet niet meer opgestart (plotseling niet meer), noch via IE, noch via Firefox ("server op search.avg.com niet bereikbaar"). Eerst fysiek gecontroleerd, kabel, router, modem (via andere pc op zelfde modem/router werkt internet normaal). Andere routeringang geprobeerd. Geen resultaat. Ivm eerdere virussen/malware scan proberen te starten. Eerst in veilige modus met netwerk: MBAM en Superantispyware willen niet opstarten. Terug naar normale modus: zelfde verhaal, Avg scant wel maar meldt geen bijzonderheden. Hijackthis gedraaid en vergeleken met resultaat van de andere pc. Kom ik niet echt uit, kan ik wel laten zien. Wat mij daar opvalt is o17: 6 keer HKLM\system\ccs (of cs2 of cs3)\services\tcpip\parameters:NameServer = 8 getallen tussen puntjes, steeds dezelfde combinatie. Op de andere (normaal werkende) pc komt o17 niet voor. Misschien een aanwijzing. Graag reacties, tips, bij voorbaat dank, Frans.
 
krijg geen verbinding met internet: PS

Uiteraard ook netwerkinstellingen op configuratiescherm gecheck op evt fouten. Geen. Frans
 
Heey ik weet het niet zeker maar ik had ook eens zo'n probleem uiteindelijk kwam het erdoor dat ik 2 antivirus programma's op me pc had staan toen ik een van de twee gewist had deed het internet weer.
Mischien helpt dit je maar ik weet niet zeker of je hetzelfde probleem hebt.

Groetjes Fryderyk
 
Hej Fryderyk, dank voor je reactie. Ik werk met 1 actieve virusscanner, AVG, de andere scanners zoals MBAM en Superantispiware gebruik ik incidenteel. Ik heb inmiddels MBAM verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar geen verandering. Maar ik houd moed! Bedankt, Frans
 
Ga eens naar start -> uitvoeren -> cmd of command
Je zult nu in een command prompt komen.
Typ hier eens: ping www.google.nl
Krijg je een reply?

Typ ook eens: ipconfig /all
Wat komt hieruit?
 
Hej Ozfaw, bedankt voor je aanwijzingen. Op ping www.google.nl komt een reply met technische gegevens: 4 keer antwoordtijd (37 msec), TTL 50 ; pingstatistiek: verzonden 4, ontvangen 4, verloren 0 . Bij ipconfig /all is kort een scherm te zien, maar zo kort dat ik de inhoud niet kan lezen. Graag je reactie, Frans
 
Misschien eerst even start --> uitvoeren --> "cmd" Enter, dan intypen "ipconfig /all"
Ik denk namelijk dat je dit hebt gedaan --> uitvoeren --> "ipconfig /all"
 
Aangezien je een reply krijgt met ping betekent dat je wel een internet connectie hebt.
Even een kleine andere test
Start je computer op en druk f8
kies voor: veilige modus met netwerkondersteuning
Probeer internet te starten
Werkt dit nu wel?

Kan het zijn dat je 2 antivirus programmas tegelijk draait?
Heb je bijvoorbeeld hitman pro?
 
Bedankt CaptainBri en Ozfaw!
Ik had het commando inderdaad niet goed ingetypt. Met cmd en vervolgens ipconfig /all krijg ik een overzicht dat gelijk is aan dat van de andere computer, behalve dns adressen.
Firefox opstarten in de veilige modus lukt niet, ik krijg dezelfde foutmelding als in normale modus.
Avg is mijn standaard virusscanner, die is aan. Incidenteel draai ik MBAM en Superantispyware, maar die start ik apart op. Als ik kijk onder lopende processen zie ik onder system: 3 keer avg....exe, waarvan 2 dezelfde, svchost.exe, lsass.exe, services.exe, winlogon.exe,csrss.exe, smss.exe. Onder msconfig, autostart heb ik: atiptaxx, jusched (java), avgtray, ctfmon, msmsgsE_SC0, ld31, en ppx32. Zit daar iets dubbels bij?
Groet, Frans
 
Hoe kom je bij firefox? xD

Ik had het over de pc
Start de computer op druk vervolgens f8
je zult nu in een keuze scherm komen met opties als:
veilige modus
veilige modus met command prompt
veilige modus met netwerkondersteuning
etc

Kies voor veilige modus met netwerkondersteuning
Windows zal nu opstarten in veilige modus, terwijl je in veilige modus zit probeer internet eens op te starten
 
Hallo Ozfaw, Firefox is mijn internetbrowser. Ik volgde je aanwijzingen om in de veilige modus met netwerkondersteuning te komen en windows vandaaruit op te starten, dat lukte. Alleen lukte het niet om van daaruit verbinding met internet te krijgen (via Firefox: foutmelding: server niet gevonden). Frans
 
Probeer eens je AVG antivirus uit teschakelen en dan je internet browser openen?

Welke OS heb je trouwens?
 
franssoer schreef: Als ik kijk onder lopende processen zie ik onder system:
3 keer avg....exe, waarvan 2 dezelfde,
svchost.exe,
lsass.exe,
services.exe,
winlogon.exe,
csrss.exe,
smss.exe.

Ik geloof dat deze processen normaal zijn, heb ze zelf ook allemaal lopen, behalve natuurlijk AVG omdat ik een andere anti-virus heb.

Onder msconfig, autostart heb ik:
atiptaxx,
Control panel van ATI
jusched (java),
Java
avgtray,
AVG Antivirus
ctfmon,
Van Microsoft Office
msmsgsE_SC0,
Weet niet zeker wat dit is, maar ik denk aan MSN. Hoewel als het MSN is, die _SC0 er normaal niet achter moet staan. Zeker even nakijken waard.
ld31
Schijnt volgens Prevx een verdacht bestand te zijn.
Zie: Link

ppx32.
Geen flauw idee wat het is.


Kan je misschien even kijken hoe de programma's heten? (van ld31 en ppx32)
Dat doe je zo:
Start --> Uitvoeren --> msconfig
Dan tabje ''opstarten'' aanklikken:
xarsie.png

Dan de fabrikant kijken, en de opdracht, zoals hieronder:
120jqj9.png
 
Laatst bewerkt:
Hej CaptainBri, bedankt, ik ga proberen, kom er op terug. Nu eerst andere dingen. Groet, Frans
 
Hej CaptainBri, Ik heb in de systeemconfiguratie gekeken naar ld31 en ppx32. Mijn tabjes zijn een beetje anders, wel de opdracht maar niet de fabrikant. Voor beide is de opdracht: C:\Documents and settings\Computer\Application Data\Microsoft\.

msmsgs en E_SC0 zijn aparte items, ik had ze per abuis aan elkaar geknoopt. E_SC0 heeft als opdracht: C:WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIEDE.EXE\FU "C:WINDOWS\TEMP\E_SC0.tmp" /EF "HKCU". In de andere pc (zonder problemen), die ik maar als vergelijkingsmaat hanteer, komt ook zo´n item voor met zelfde opdracht, alleen heet het daar E_SF6. Dus waarschijnlijk OK.

Het blijft vreemd dat ik MBAM en SuperAntispyware niet kan opstarten, ook niet in veilige modus, mogelijk zijn ze geblokkeerd door een virus? Groet, Frans
 
Heej,,

wat je ook kan doen, is als je processen zie draaien waar jij van denkt waar is dat voor?
Gewoon even Proces beëindigen drukken.. zo heb ik ook een keer een valse virusscanner gehad die zich zelf had geinstalleerd, ik kon niks meer.. alleen TASKmgr. daar stond AV.exe ( antivirus.exe ) die had ik beëindigt en zo kon ik snel die zooi verwijderen.

en misschien als jij die processen beindigt dat je weer kan internetten;) gewoon even testen.
( ld31 en ppx32 )
Highroller
 
Laatst bewerkt:
Alle beetjes helpen! Door de verschillende tips en nog wat googelen heb ik weer verbinding met internet. De dns instellingen bleken gewijzigd ( dat waren de 2 ip adressen die via hijackthis tevoorschijn kwamen!), en dat duidt toch op manipulatie. MBAM en Superantispyware willen nog steeds niet opstarten, dus ik ben er nog niet helemaal uit. Maar internet doet het weer! Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan