Krijg geenminiatuur meer van foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnd

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
160
Hallo,

Ik krijg geen miniatuur meer te zien als ik een map met sfbeeldingen open. Eerst kreeg ik een klein voorbeeld van alle foto's, in eens niet meer. Ik heb bij Beeld de optie op miniatuurweergave staan, maar geen plaatjes???

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Win xp home sp2

Alvast bedankt
 
Alle twee de opties geprobeert maar helaas, of moet ik ook herstarten?
 
Geplaatst door martijnd
Alle twee de opties geprobeert maar helaas, of moet ik ook herstarten?
Ik zou inderdaad even herstarten. Mocht dat nog niet helpen probeer dan deze registeraanpassing. Reg-bestandje op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden op de vraag of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Wederom herstarten. :)
 
Geplaatst door free_roelie
Sarvo

Wat is het probleem ?

gr :confused:

Er wordt de laatste tijd te veel beantwoord met een link in de zin van: lees maar en zoek het maar uit... daarbij wordt er hier nog gelinkt naar een "concurrent"...
Het leuke van helpmij is juist het stukje persoonlijkheid wat er bij komt kijken, wat erg teniet wordt gedaan met het geven van een kale link als antwoord.... snap je?
 
Dank voor jullie hulp!

Ook die laatste reg. aanpassing gedaan en restart, maar helaas het mocht niet baten.

Nog iemand ideeen?
 
Heb je problemen met miniatuurweergaven van specifieke toepassingen, zoals Paint Shop Pro, of is er geen enkel programma waarvan je de thumbnails kunt zien?
 
Gewoon als ik in windows explorer een map open. Eersta zag ik als ik de map mijn afbeeldingen opende alle foto's nu slecht het icoon van het progje Infranview, waar ik foto's mee open. Ik wil in die map mijn foto's weer zien in het klein, zoals eerst. Ik heb niks gedaan, was in eens zo!

Groetjes
Martijnd
 
Irfanview heb ik zelf niet, ben er nooit zo kapot van geweest, maar kun je in dat programma niet iets instellen als 'bestandassociaties'?:)
 
Ja dat kan heb ik ook gedaan, maar ik wil alle foto's in het klein in de verkenner kunnen zien, wel zo makkelijk
 
Geplaatst door martijnd
Ja dat kan heb ik ook gedaan, maar ik wil alle foto's in het klein in de verkenner kunnen zien, wel zo makkelijk
Heb je de bestandassociaties in Irnfanview uitgeschakeld? Dat zou je moeten doen. En anders even via mapopties de bestandsassociaties aanpassen.:)
 
Je kan nog 2 dingen proberen:

1 - rechtsklik op de betrefende map, kies aanpassen en onder het kopje: dit type map als sjabloon gebruiken voor en dan afbeeldingen kiezen.

Dat gaat waarschijnlijk niet werken als ik je goed begrijp, dus gaan we naar optie 2:

klik in de map op extra>mapopties>bestandstypen, zoek de betreffende extensie op (jpeg, bmp) en klik dan op wijzigen. Kies nu Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen om dit type bestand standaard mee te openen.

Je hebt nu de extensie gekoppeld aan het programma dat oorspronkelijk door XP gebruikt wordt.
 
Ik zag dat nog niet was opgelost maar misschien heb je hier dan wat aan.
Ik had hetzelfde probleem.

Als je de miniatuur weergave wilt herstellen moet je dit doen.

Probeer het volgende eens in start -> uitvoeren: "regsvr32 %windir%\system32\shimgvw.dll" (zonder aanhalingstekens)

Dan zou het probleem over moeten zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan