Krijg geluidskaart niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Vorige week heb ik waarschijnlijk mijn onboard geluid defect gemaakt door de line out op m'n stereo aan te sluiten. Daarom heb ik maar besloten om een geluidskaart te kopen ipv het onboard geluid te laten maken.

Nu heb ik gisteren de sweex 5.1 pci gekocht. Na het inklikken van de kaart en het opnieuw opstarten van de pc krijg ik geen plug-en-play popup scherm voor de geluidskaart. Betekent dit dat de geluidskaart niet gevonden wordt?

In ieder geval heb ik de geluidskaart maar handmatig proberen te installeren met de bijgeleverde cd. Na het doorlopen van het installatieproces lijkt de installatie klaar te zijn en springt het scherm weg zonder een gereedmelding. Er zijn nu wel ' PCI audio applications' geinstalleerd. Als ik 1 van deze applicaties probeer te starten gebeurt er niks. Als ik de mp3 player applicatie vanuit program files start krijg ik een foutmelding (zie printscreen).

Als ik bij configuratiescherm/ sound speech and audio devices kijk staat er ook geen audio device geinstalleerd.

Moet ik de onboard audio in de bios uitschakelen of maakt dit niets uit?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Bijlagen

• mp3.JPG
    mp3.JPG
    13,4 KB · Weergaven: 39
Ok heb ik gedaan. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem...

En ook even de drivers van die ouwe on-board geluidskaart er af mikken....
Dan de nieuwe kaart uitschakelen in apparaatbeheer en opnieuw opstarten....

Nu heb ik de drivers van de geluidskaart handmatig geinstalleerd (via Apparaatbeheer - update driver) maar als ik m'n systeem dan opnieuw opstart krijg ik een blue screen!

Kan het niet zijn dat m'n systeem de geluidskaart niet herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan