Krijg honderen nieuwe berichten per minuut binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimderon

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo,

Ik logde net in op mijn mailaccount en ik zag 8000 nieuwe mails en per seconde blijven de berichten binnenstromen, van onbekende afzenders.

Ik heb een kort gifje gemaakt:
http://i44.tinypic.com/25jiog3.gif

Geen idee waar het vanaf komt, wat kan ik hiertegen doen?

Ok, even je provider bellen, denk ik. Verstuur je ook zelf spam?

Je kan met een RechterMuisKlik van enkele even de Eigenschappen opvragen, daar staat het X-sender-IP in, maar ja, dat kan ook nep (gespoofd) zijn.

Het is een hotmail-adres. Verstuur zelf geen spam (toch niet bewust). Heb Mbam al laten scannen, maar dat leverde niets op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, meld even welk e-mailprogramma je gebruikt, & domein (alles achter de @) waar het binnen komt, & besturingssysteem is ook wel handig.

Ik moet even zoeken waar de abuse-afdeling van Hotmail ook alweer (tegenwoordig) zit.

Ik bekijk mijn mail eigenlijk vooral door in te loggen via hotmail.com of login.live.com (ook wel op de telefoon, maar dan ook door in te loggen via de pagina), het is een @hotmail adres dat ik al sinds 2002 of 2003 gebruik.

Besturingssysteem is windows vista.

Het lijkt op dit moment min of meer gestopt te zijn, de laatste tien minuten heb ik nog maar 10 mails binnengekregen, in totaal meer dan 14.000 (en nog 28.000 die direct in de map 'ongewenst' terecht zijn gekomen).

Ok, ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er aan de hand is, Hotmail, Live, Outlook, Msn hebben een eigen wijze van spam-afhandeling, & normaal werkt het redelijk tot uitstekend (zelfs voor gratis!).
Even mijn eigen Msn.com nagekeken, & die is normaal & rustig.

Zet alles maar in Ongewenst (met de knop Ongewenst, zie link hieronder), & laat het daar maar even staan, ik dacht dat het na 2 weken automatisch verwijderd word, & alles wat in Ongewenst staat word even automatisch door Microsoft ge-analyseerd.

Hier kan je lezen hoe je het moet rapporteren, even snel gezocht, helaas alleen in het Engels:

http://answers.microsoft.com/en-us/...-hotmail/703b31d1-0381-4240-90ef-ff3c4ba66fad

Moet ik wel de link plakken natuurlijk! :rolleyes:

P.S: Je kan alles selecteren met Ctrl+A, & dat wat wel gewenst is de-selecteren met Ctrl+MuisKlik.

Laatst bewerkt:
Het helpt alleen maar zo snel mogelijk account adres te veranderen, anders zijn zoooveel handelingen en zoveel vermoeiende besprekingen en contacten met Microsoft en of provider of helpdesk enz. enz. enz. dat je op eind weet niet meer wat je te doen staat enz..

P.S. Vermoed ik ( en weet bijna 99,% zeker ! ) dat nu op die manier jouw iemand bekend dat is, op incognito-manier stuurt je flood-mail-spam, ( het kan niet anders ! ) er zijn manieren en omwegen om zoiets te stoppen wel, maar zoals ik zei als je geen ervaring mee hebt, dan is beste oplossing account adres zo snel mogelijk te veranderen anders ... die probleem geloof je me a.u.b. zal blijven ....:( Later is wel mogelijk met provider IP te veranderen :D
Toen ik met PC pas begon ( heel lang geleden, toen ik jong nog was ) ik had dagelijks misschien honderden virussen, duizenden spam's en wekelijks verschillende chrash'es blue-screens enz..enz. toen begon ik zelf ook fouten verzamelen en op fouten leren ...:(

Laatst bewerkt:
Lijkt op een spam-run. Deze houden vanzelf op na ongeveer 24 uur. Men blijft niet proberen omdat dat de kans op ontdekking vergroot. Zoals TS zelf al ziet stopt het al bijna.

Heb je je email adres niet op één of andere website ingevuld?
Ik krijg ook wel eens irritante mails als ik mijn email adres ergens invul.
Ik heb daarom ook meerdere account. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan