Krijg ik bij opstarten het beeldscherm niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

batonrouge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
In het bezit van een P4, welke bijna geheel vervangen is door nieuwe onderdelen,, zoals voeding, nieuw moederbord (dacht een Asus 3.0 ). nieuwe videokaart, en nieuw geheugen. Nu had ik stiekem de hoop een systeem weer te hebben welke enkele jaren mee kon, maar niks dan ellende. Er is 1024 Mb geheugen bijgeplaatst i.p.v. voorheen 512Mb,Ook heb ik de oude videokaart van 64 Mb vervangen door een nieuwe van 128 Mb, omdat ik dacht dat hier de oorzaak lag. Nu krijg ik bij opstarten het beeldscherm niet meer aan, Ook een andere monitor geeft geen verandering. Ik zie dat de fans draaien, en harde schijf reageert (display), maar geen beeld meer. Ik ben niet zo heel erg thuis in dit PC wereldje, en ben al trots het systeem elke keer aan en uit te kunnen zetten, en de meeste onderdelen te herkennen :). Wat zou ik zelf kunnen doen, zonder weer op kosten te worden gejaagd, want achteraf gezien had ik beter een gloednieuw systeem kunnen kopen, denk ik soms. Alvast dank voor het meedenken.

ik denk dat jouw windows de nieuwe videokaart niet herkend.
Dat kun je uitproberen door op te starten in de veilige modus.
Als je XP hebt dan kan dat via de F8 in te drukken tijdens het opstarten.
en dan kies je in het zwarte scherm met witte letters voor
opstarten in vga modus.

wat doet de pc nu?

met zo'n ingrijpende verandering zit er helaas niet op dan een herinstalatie van xp.
als je dit nog niet hebt gedaan probeer dit dan eerst.
je dien xp wel opnieuw te heractiveren.

veilige modus lukt niet, F8 toets brengt geen reactie. Heb ook al een Windows XP DVD proberen te starten , maar ook dit brengt geen reactie, net zo min als het even verwijderen van het batterijtje voor het geheugen. Weet niet zeker of het geheugen er maar op 1 manier ingeplaatst kan worden, of dit ook nog evt. verandering brengt, maar ik geloof bijna alle richtllijnen op dit forum al eens nagekeken te hebben. :D

misschien handig wanneer ik iets meer info geef over systeem.
Even gauw gekeken, en moederbord is Asus P5VDC-MX. Het geheugen welke ik had was (CSX) 512 Mb DDR2 667 Mhz 64mx8, Op moederbord zitten 2 verschillende soorten slots , kleur geel-bruin en blauw-paars. Had beide 512 Mb geheugen in de geel-bruine slotjes gestoken. Ik zag dat er ook een aansluiting zat voor monitor op moederbord, maar ook daar krijg ik geen reactie. Bij opstarten merk ik dat alle fans draaien, ik zie dat harde schijf actief is, display voorop kast werkt mijn inziens normaal, Ook wanneer ik DVD in lezer en brander doe, reageren deze, maar monitor blijft zo dood als een vogeltje. Bij installatie computer is ook opnieuw Windows XP geplaatst, en deze heeft gewerkt. Videokaart zit echt stevig, en geheugen zit geklemd (heb zowel met 1 als 2 geheugen geprobeerd). Laatste waarschuwing die ik kreeg op blauw scherm,voordat de monitor voorgoed zijn oogjes sloot, was iets met boot. Weet dus echt niks meer te bedenken, en leg het lot van deze computer nu geheel in jullie magische handjes :). Alvast dank voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan