Krijg ik met een 3D beamer nog een zeer goed beeld 2 D

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Ik zou mij een beamer aankopen voor projectie powerpoint presentatie waar veel foto’s en filmpjes in voorkomen (2D) . Mijn keuze is gevallen op een beamer ACER P1200B (3D) .zeer goede prestaties tov de prijs € 389 nl resolutie XGA 1024 x 768 , contrast 3700:1 , helderheid 2600 ANSI lumen
Al mijn presentaties zijn voor 99% 2D , zou dat iets met de beeldkwaliteit doen, of wordt er met die 3D beamers een ander projectiesysteem gebruikt, zodat het geprojecteerde beeld er eerder korrelig en irrittant uitziet wanneer je geen 3D bril gebruikt. Ik ben niet zo thuis in die projectietoestanden.

Ik weet niet hoe groot je het wilt hebben, maar als je het op een groot scherm wilt hebben (groter dan 3x4m) dan is die resolutie een beetje laag, denk ik. Dan krijg je een korrelig beeld. Ik denk echter niet dat dat ook zo zal zijn, doordat hij een andere techniek gebruikt. Ik dacht te zien dat die projector maar één lens heeft, dus dan projecteert hij in 3d 2 beelden snel achter elkaar, dus met 2d zou dat er niet anders moeten uitzien (lijkt mij het meest logisch, anders zouden 3d tv's ook niet zo goed verkopen).

bedankt voor de reactie, ik projecteer niet groter dan 1m70 x 1m20 dus moet dat wel degelijk beeld opleveren in 2 D

Ik denk dat dat wel gaat lukken, ja. Ik zal vanavond voor je gaan zoeken, maar ik ben bijna zeker van wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan