krijg ineens foutmelding, probeer te deinstalleren, lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
76
Hallo,

Gisteravond werkte mijn office 2007 nog prima.
Vandaag krijg ik echter de volgende melding: 'Microsoft office is niet voor de huidige gebruiker geinstalleerd. Voer Setup uit om toepassing te installeren.

Ik ben echter de enige gebruiker dus ook beheerder van deze computer en er is niets gewijzigd. Ik heb geprobeerd op de setup opnieuw te laten lopen, het te herstellen maar dit veranderd allemaal niets.

Daarna wilde ik het programma deinstalleren om vervolgens opnieuw te installeren. Dit lukt echter niet. Krijg steeds de melding dat het programma niet geheel verwijderd is. Dit heb ik ook in veilige modus geprobeerd met hetzelfde gevolg. Ook met de microsoft Fix-it krijg ik het niet voor elkaar.

Wie kan me hier bij helpen? Kan dit ook een virus oid zijn die dit veroorzaakt? Heb computer vandaag gescand met zowel online scanner als malware bytes en vindt beide echter geen infecties.

BVD Marjan
 
Bedankt voor je reactie, dit gaat echter om office 2003 en ik heb 2007. Als ik dit volg gaat het niet op. Ook heb ik een 32 bits systeem.

Nog andere tips?
 
Ik heb het volgende gevonden van Microsoft. Alleen loop ik bij stap 1 al vast waar ik het vakje onderwerp moet invoeren? Weet niet waar dat zit?

Gr. Marjan

Stap 1: Verwijder alle overgebleven Windows Installer-pakketten van het 2007 Microsoft Office-systeem.
1.Klik op Start.
2.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
3.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
4.Typ installer en klik op OK.
Hiermee wordt de map %windir%\Installer geopend.


5.Open het menu Beeld en klik op Details kiezen.
6.Schakel het selectievakje Onderwerp in, typ 340 in het vak Breedte van geselecteerde kolom (in pixels) en klik op OK.
Opmerking Het kan enkele minuten duren voordat de onderwerpen naast de MSI-bestanden worden weergegeven.


7.Wijs in het menu Beeld de optie Sorteren op aan in Windows 7 of Vista, of wijs Pictogrammen schikken aan in Windows XP en klik vervolgens op Onderwerp.
8.Als het dialoogvenster Gebruikersaccountbeheer wordt weergegeven, klikt u op Doorgaan.
9.Voor elk MSI-bestand met als onderwerp Microsoft Office <Productnaam> 2007 klikt u met de rechtermuisknop op het MSI-bestand en vervolgens klikt u op Verwijderen.
OpmerkingProductnaam< is een tijdelijke aanduiding voor de naam van het 2007 Microsoft Office-product.


Stap 2: Stop de service Office Source Engine.
1.Klik op Start.
2.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
3.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
4.Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
5.Bepaal in het venster Services of de service Office Source Engine wordt uitgevoerd (dan staat er 'Gestart' in de kolom Status). Als de service wordt uitgevoerd, klikt u met de rechtermuisknop op Office Source Engine en klikt u op Stoppen.
6.Sluit het venster Services.

Stap 3: Verwijder eventueel achtergebleven 2007 Microsoft Office-installatiemappen.
1.Klik op Start.
2.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
3.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
4.Typ %CommonProgramFiles%\Microsoft Shared en klik vervolgens op OK.
Opmerking Op een computer met een 64-bits versie van Windows Vista typt u %CommonProgramFiles(x86)%\Microsoft Shared en klikt u vervolgens op OK.


5.Als de volgende mappen worden weergegeven, verwijdert u deze: ◦Office12
◦Source Engine

6.Klik op Start.
7.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
8.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
9.Typ %ProgramFiles%\Microsoft Office en klik vervolgens op OK.
Opmerking Op een computer met een 64-bits versie van Windows 7 of Vista typt u %ProgramFiles(x86)%\Microsoft Office en klikt u vervolgens op OK.


10.Verwijder de map Office12.
11.Zoek in de hoofdmap van elk vaste-schijfstation naar de map MSOCache en open deze. Ga als volgt te werk als u deze map niet kunt vinden: •Open Windows Verkenner en klik in het menu Extra op Mapopties.
•Open het tabblad Weergave.
•Klik in het deelvenster Geavanceerde instellingen onder Verborgen bestanden en mappen op Verborgen bestanden en mappen weergeven.
•Schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik op OK.

12.Open de map Alle gebruikers in de map MSOCache verwijder vervolgens alle mappen met de tekst 0FF1CE}- in de mapnaam.
Opmerking Deze tekst bevat de cijfers nul en één in plaats van de letters O en I.
Bijvoorbeeld {90140000-001B-0409-0000-0000000FF1CE}-C


Stap 4: Verwijder eventueel achtergebleven 2007 Microsoft Office-installatiebestanden
1.Klik op Start.
2.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
3.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
4.Typ %appdata%\microsoft\templates en klik vervolgens op OK.
5.Verwijder de volgende bestanden: ◦Normal.dotm
◦Normalemail.dotm

6.Klik op Start.
7.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
8.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
9.Typ %appdata%\microsoft\document building blocks en klik vervolgens op OK.
10.Open de gevonden submap in de map Document Building Blocks.
Opmerking De titel van de submap bestaat uit een viercijferig getal, dat staat voor de taal van het Microsoft Office-pakket.


11.Verwijder het bestand Building blocks.dotx.
12.Sluit alle programma's voordat u de resterende stappen volgt.
13.Klik op Start.
14.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
15.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
16.Typ %temp% en klik vervolgens op OK.
17.Open het menu Bewerken en klik op Alles selecteren.
18.Open het menu Bestand en klik op Verwijderen.
19.Klik op Start.
20.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
21.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
22.Typ %AllUsersprofile%\Application Data\Microsoft\Office\Data en klik vervolgens op OK.
23.Verwijder (uitsluitend) het bestand opa12.dat.

Stap 5: Verwijder de registersubsleutels van 2007 Microsoft Office system
.Waarschuwing Er kunnen zich ernstige problemen voordoen als u het register foutief wijzigt met de Register-editor of met een andere methode. Wellicht moet u als gevolg van deze problemen het besturingssysteem opnieuw installeren. Microsoft kan niet garanderen dat deze problemen kunnen worden opgelost. Het wijzigen van het register is dan ook voor uw eigen risico.

Belangrijk Dit artikel bevat informatie over het bewerken van het register. Maak eerst een back-up van het register voordat u dit gaat bewerken. Ga eerst na of u weet hoe u het register kunt herstellen als er een probleem optreedt. Als u meer informatie wilt over het maken van een back-up van het register en het herstellen of wijzigen van het register, klikt u op het volgende artikelnummer, zodat het desbetreffende Microsoft Knowledge Base-artikel wordt weergegeven:
322756 Back-ups van het register maken en het register terugzetten in Windows

Zoek de registersubsleutels van Office 2007 op en verwijder deze. Volg hiertoe de volgende stappen: 1.Klik op Start.
2.Klik op Alle programma's en open vervolgens de map Bureau-accessoires (Windows XP-gebruikers kunnen deze stap overslaan).
3.Klik op Uitvoeren en klik vervolgens in het vak Openen.
4.Typ regedit en klik op OK.
5.Klik op de volgende subsleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0

6.Open het menu Bestand, klik op Exporteren, typ DeletedKey01 en klik op Opslaan.
7.Klik in het menu Bewerken op Verwijderen en bevestig vervolgens door op Ja te klikken.
8.Herhaal deze stappen (1 tot en met 7) voor elke registersubsleutel in de volgende lijst. Verhoog de naam van de geëxporteerde sleutel voor elke subsleutel met 1.
Voorbeeld Typ DeletedKey02 voor de tweede sleutel, DeletedKey03 voor de derde sleutel, enzovoort.
Opmerking In de volgende registersleutels staat het sterretje (*) voor een of meer tekens in de naam van de subsleutel.

32-bits versies van Microsoft Windows •HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\12.0
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Delivery\SourceEngine\Downloads\*0FF1CE}-*
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\*0FF1CE*
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\Upgrade Codes\*F01FEC
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\*F01FEC
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ose
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Features\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\UpgradeCodes\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Win32Assemblies\*Office12*
64-bits versies van Microsoft Windows •HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Office\12.0
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Office\Delivery\SourceEngine\Downloads\*0FF1CE}-*
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\*0FF1CE*
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UpgradeCodes\*F01FEC
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\*F01FEC
•HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ose
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Features\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\UpgradeCodes\*F01FEC
•HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Win32Asemblies\*Office12*
Ga door met de volgende registersubsleutels: 1.Ga naar de volgende registersubsleutel:

32-bits: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
64-bits: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall


2.Open het menu Bestand, klik op Exporteren, typ UninstallKey01 en klik op Opslaan.
3.Klik onder de subsleutel Uninstall die u in stap 1 hebt gevonden op elke subsleutel en ga na of de volgende waarde aan de subsleutel is toegewezen: ◦Naam: UninstallString
◦Data: bestandsnaam pad\Office Setup Controller\Setup.exe pad

Opmerking In dit voorbeeld is bestandsnaam is een tijdelijke aanduiding voor de naam van een installatieprogramma en is pad een tijdelijke aanduiding voor het pad naar het bestand.

4.Als de subsleutel de naam en gegevens bevat die in stap 3 zijn beschreven, opent u het menu Bewerken en klikt u op Verwijderen. Ga anders naar stap 5.
5.Herhaal stap 3 en 4, totdat alle subsleutels met de naam en gegevens uit stap 3 zijn verwijderd.
6.Sluit de Register-editor.

Stap 6: Start de computer opnieuw op.
Start de computer opnieuw op. Als het verwijderen is gelukt, bent u klaar en kunt als u dat wilt 2007 Microsoft Office system opnieuw installeren. Als het verwijderen is mislukt, gaat u naar de sectie Verwijzingen in dit artikel.
 
Hoi manamana,

Ik heb de hele computer opnieuw geinstalleerd, en nu werkt alles weer gelukkig!
Bedankt voor je hulp!
 
Hoi manamana,

Ik heb de hele computer opnieuw geinstalleerd, en nu werkt alles weer gelukkig!
Bedankt voor je hulp!

Ja dat is vaak de beste oplossing. Vaak verlies je meer tijd met oplossingen zoeken dan een nieuwe installatie. Goed gedaan en graag gedaan trouwens. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan