Krijg mail niet verstuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Hallo beste mensen.

Ik ben heel de dag al bezig om mijn outlook goed te krijgen en heb al drie keer UPC gebeld maar mijn internet was in orde terwijl hij bij mij toch heus soms hapert
Het volgende probleem doet zich voor post binnen halen lukt wel maar verzenden gaat gewoon niet steeds zegt hij (zie bijlage) ook heb ik mijn router er af gehad maar het helpt niets al mijn outlook instellingen staan goed dus ik weet nu niet meer waar ik zoeken moet.
Ik ben naar de site van Chello gegaan naar mijn webmail en het rare daar verstuurd hij het wel dus waar zou ik evt de fout kunnen vinden

Groetjes Anita

Bijlagen

• Afbeelding3.jpg
    Afbeelding3.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 50
Scan je computer eens op virussen bij Panda het vermoeden bestaat dat je geblocked wordt i.v.m. virussen op je computer.

als ik jou was zal ik er even voor zorgen dat je de e-mail adressen weg haalt(voor spam)

Bedankt ik ga eerst eens scannen dat heb ik ook al heel veel keer gedaan maar steeds is hij schoon maar Panda heb ik nog niet geprobeerd ik ga aan de slag

als ik jou was zal ik er even voor zorgen dat je de e-mail adressen weg haalt(voor spam)
Het is een plaatje dus dat zal wel meevallen, maar toch i.v.m. de privacy van die personen kan het geen kwaad.

Hallo Anita7,

Kijk ook even op de volgende site www.senderbase.org/ en geef daar je ip adres op. Als je je ipadres niet weet dan kun je die opvragen op het adres www.watismijnip.nl.

Je kunt dan zien of je ipadres voorkomt in 1 van de spamlijsten.

Groetjes Erik Rothuis

Asl je ip eindigd op 212 dan ben je dus idd gelist.

Mijn IP adres is gelukkig in orde bedankt Erik
Panda is druk bezig en helaas heeft die wel een virus in zijn vizier:-(((( haalt Panda die ook weg na het scannen?

Hallo Anita7,

Volgens mij sta je toch gelist, want zag 3 keer het ip adres eindigend op 79.212 voorbijkomen van de bezoekers op deze pagina.
En dat was de enige chello bezoeker van deze pagina.

Laatst bewerkt:
Ik snap er geen sikkepit meer van ik heb gekeken op de site wat Erik door gaf en daar was het in orde maar als ik jullie zo hoor zit het dus niet goed want het klopt dat mijn IPadres zo eindigd als het zo door gaat gooi ik de pc lekker leeg of een voorhamer komt ook al aardig in de buurt

Even zorgen dat je dat virus kwijtraakt, en daarna chello even bellen dat ze je een nieuw ip adres moeten geven, omdat die gelist staat bij spamcop. Zeg er even bij dat je je pc al ontdaan hebt van alle virusen, en blijf vriendelijk tegen de helpdeskmedewerker dat help het beste.

Groetjes Erik Rothuis

Hartelijk bedankt Erik ik ga er morgen voor bellen de virus heb ik er nog niet uit maar het was er gelukkig maar een maar dat is er al een te veel.
Ik heb een kladje als bijlage mee gestuurd ik weet niet of het te openen is daar staat het op.
Ik wist niet hoe de virus te verwijderen toen Panda klaar was en ik klikte natuurlijk op het verkeerde knopje en weg virus ach mijn bol is nu helemaal leeg van het zoeken en peinzen zonder resultaat dus ik ga morgen weer verder met ploeteren.

Heel hartelijk bedankt voor de geweldige hulp
Voor straks lekker slapen en gezond weer op

Groetjes Anita

Bijlagen

Onderaan de screenshot staat de tekst "Mail from your IP is currently blocked on RBL listing".
Dat houdt in dat chello je geblocked heeft omdat er meerdere virussen of spam vanuit je pc is verstuurd, og nog steeds verstuurd wordt.
ZOrg voor een goede geupdate virusscanner en spywarescanner, en haal daarna de internet verbinding los uit je pc.
Scan je hele pc, en schoon de boel op.
Daarna pc herstarten en internet weer aansluiten.
Nu kun je een telefoontje plegen met de helpdesk van chello, en vertellen dat je geblocked bent vanwege spam of virussen.
VErtel hen dat het probleem is opgelost.
Ze zullen je na ongeveer een kleine week weer openstellen, als ze merken dat spam vanuit jou ip-adres is gestopt.

Ik spreek uit ervarng, omdat ik dit geintje 2x achtereen heb ondervonden.

Op www.watismijnip.nl kun je je eigen ip-nummer zien.
Met je ipnummer ga je naar deze page:
www.dnsstuff.com
In de middelste kolom, bovenaan vul je je ip-nummer in.
Dan krijg je een lijst te zien, welke servers je allemaal geblocked hebben, en wat de reden ervan is.
Noem eens op, welke regels in rood zijn.

Ik heb bovenstaande dns-page van de chello helpdesk :)

Hallo Paul

Dit is de enigste twee wat hij aan geeft (bijlage)
Maar wat ik zo raar vind dat ik wel op de chello site bij mijn webmail mijn post op kan halen en versturen maar niet in outlook
Bedankt voor je hulp.

Groetjes Anita

Bijlagen

• Afbeelding1.jpgkleiner.jpg
    Afbeelding1.jpgkleiner.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 44
Ach de slaap slaat toe ik zie dat er ook nog wat in het rood staat
Ik ga nu echt slapen want ik kan niet meer helder denken.
Morgen kom ik terug om jullie nog te bedanken voor de geweldige hulp

Groetjes Anita en welterusten

Bijlagen

• Afbeelding2.jpgrood.jpg
    Afbeelding2.jpgrood.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 28
Hallo mensen hier ben ik weer en het probleem is tot nu naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Ik heb vanmorgen UPC gebeld en gelijk gezegd wat er aan de hand was en inderdaad jullie hadden het goed ik ben geblockd (als ik het zo goed zegt)
Het advies was zes uur alle stroom van de computer af en dan zou het in orde zijn maar vannacht had ik dat al gedaan maar vanmorgen was het nog hetzelfde.
Het volgende advies was en dan zou het zeker weer goed zijn om twee dagen de mailbox niet te openen dus dat ga ik nu proberen hopend op een goed einde van deze ellende helpt dit niet dan zou ik een ander IP adres krijgen.
Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor alle goede hulp een omschrijving voor alle kanjers van de bovenste plan:thumb:

Fijne dag
Groetjes Anitaxxx

Hallo Anita7,

Wat je even kunt doen is het volgende:

Als je een router in huis hebt, hiervan de modem lostkoppelen of uitzetten. Na 6 uur krijg je een nieuw ip adres van chello toegewezen. Als je in de configuratie van de router kunt komen kun je ook proberen om daar in de wan instellingen, een release/renew uit te voeren.

Heb je maar 1 pc aangesloten op het chello modem. Doe dan het volgende.
Start -> Uitvoeren -> type in "cmd" Zonder de "" -> type dan in "ipconfig /release Lan*" weer zonder de "" -> type dan in "ipconfig /renew" ook weer zonder de "". Hierdoor krijgt de pc een nieuw ip adres van chello.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erik

Fijn dat je nog even reageerd op mijn schrijven.
Helaas ben ik nog steeds niet geholpen door UPC (Chello) ik heb nu echt alles gedaan tot twee maal toe ruim zes uur alle stroom van alles af maar niets helpt ook heb ik het advies gekregen mijn Outlook twee dagen niet te openen dan zou het ook goed komen maar is dat wel waar ik hoorde zeggen weer van andere dat het pure onzin is om je Outlook dicht te houden.
Gisteren heb ik om een ander IP adres gevraagd daar werd ik ook wel mee geholpen maar die staat in mijn pc standaard dus ik kan zelf niet een andere nemen plus dat ik een router er tussen heb zitten met nog een pc
Ik snap er helemaal niets meer in al die jaren heb ik hier nog nooit last van gehad ik weet nu ook niet hoe ik mijn post moet bekijken jou schrijven heb ik hier gevonden.

Groetjes Anita

Hallo Anita7,

Als me het merk/type van je router even doorgeeft kan ik even kijken of ik je kan helpen, met het verkrijgen van een nieuw ipadres. Het niet openen van outlook is idd (piep)koek, dat zal niet helpen.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erik

Heel hartelijk dank voor je hulp maar inmiddels doet hij het weer.
Ik ben dus weer UPC gaan bellen en ik stond nog steeds geblokkeerd bij Spamcop dat kon hij zien.
Nu kan je voor een keer daar je email adres invullen en vragen voor opheffing van de blokkade en dat heeft hij gedaan en toen deed alles het weer na een paar uur.
Het is wel zo dat dit maar een keer kan en dat als het weer gebeurd je met hun in discussie moet gaan want UPC heeft hier niets mee te maken zeggen ze en kunnen er ook niets aan doen kortom een lange strijd allemaal in het Engels en dat is voor mij acadabra dus ik hou mijn hart vast dat het nog een keer gebeurd terwijl ik goed beveiligd bent al mijn poorten heb ik gescand alles zit pot dicht voor de buitenwereld meer kan ik niet doen.

Je bent een hele goede raadgever voor me geweest hier voor mijn hartelijke dank.
Hopelijk blijf het nu goed gaan.

Groetjes Anita

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan