Krijg melding OnLoad="doPopup();"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clippy

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Ik heb dit:

<html><head>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
closetime = 15; // Close window after __ number of seconds?
// 0 = do not close, anything else = number of seconds

function Start(URL, WIDTH, HEIGHT) {
windowprops = "left=50,top=50,width=" + WIDTH + ",height=" + HEIGHT;
preview = window.open(URL, "preview", windowprops);
if (closetime) setTimeout("preview.close();", closetime*1000);
}

function doPopup() {
url = "http://www.anouksweb.nl/relax-hoek/yesterday/yesterday.html";
width = 450; // width of window in pixels
height = 500; // height of window in pixels
delay = 5; // time in seconds before popup opens
timer = setTimeout("Start(url, width, height)", delay*1000);
}
// End -->
</script>

</head>

<body>
OnLoad="doPopup();"
</body>
</html>

Als ik het dan open staat er dit op de pagina:
OnLoad="doPopup();"
En er wordt geen popup geopent!

Logisch, hij staat op de verkeerde plek, als het niet in een HTML tag staat wordt het gewoon als tekst behandeld. Zo moet het dus:
HTML:
<body onload="doPopup();" > 
<p>inhoud van de pagina</p>
 </body>

Bedankt! Werkt nu wel!
:o ben niet zo handig met html...

Hoi Clippy,
Ehm, ja, dat is te zeggen... :rolleyes:

De meeste surfers hebben gloeiend de pest aan ongevraagde pop-up windows. :mad:
MAAR ...:
  • Sinds de datum van de oorspronkelijke vraag en de antwoorden daarop, mei 2007 (!), is er nogal wat veranderd op de browser-markt: browsers zijn rekening gaan houden met de wens om geen pop-up's meer te zien!
    Zo ongeveer alle browsers hebben nu een instelling waarmee je pop-up's uit kunt zetten (en/of hebben die instelling standaard al aan staan: géén pop-up's!).

• Bovendien zijn er allerlei pop-up blokkers voor de surfers beschikbaar, die in de browsers geïntegreerd kunnen worden.

=======
Werkt nu wel!
Dat is daarom erg betrekkelijk. Als ik de code- en demo-pagina anouksweb.nl/java/popupmettijd/body_popupmettijd.php van anouksweb neem, dan is het resultaat:

• In Firefox: niets van de pop-up te zien (want in m'n FF-instellingen zijn pop-up's uitgeschakeld):

popup-blok-firefox.png

• In Chrome: ook geen automatisch komende en gaande pop-up (ook hier pop-up's uitgeschakeld):

popup-blok-chrome.png

Chrome is zo vriendelijk om dat even 1,5 tel in de uiterste browserhoek rechtsboven te laten zien (als je oog daarop valt), en ook daarna de gelegenheid te geven de pop-up alsnog wel te tonen (maar de meeste mensen zullen allang blij zijn dat Chrome een pop-up heeft tegengehouden, en helemaal niet nieuwsgierig zijn wat daar nu in stond):

popup-blok-chrome-signaal.png

• In Opera ook niks:

popup-blok-opera.png

• In Safari ook niks:

popup-blok-safari.png

• In Internet Explorer 7 ook niks als je de pop-up's hebt uitgezet:

popup-blok-ie7.png

Ook hier een signaal dat je desgewenst de pop-up blokkade kunt opheffen (en ook hier zullen weinig mensen daar behoefte aan hebben):

popup-blok-ie7-signaal.png

• Enz.!

Kortom, als je zo'n pop-upper van anouksweb op je pagina zet, ben je er totaal niet zeker van dat die ook gezien wordt! :confused:

=======
Het javascript dateert trouwens van 13 jaar geleden (september 2000 !), en het is niet van anouksweb, maar van Ronnie T. Moore die het toen publiceerde op de site: javascriptsource.com (dit origineel). Anouksweb heeft de auteur/copyright-hebbenden uit het script weggelakt, wat ik niet zo netjes vind, en wat ook in strijd is met de gebruiksvoorwaarden van javascriptsource.com; uit de FAQ van javascriptsource.com:

Q: Are the JavaScripts here free?
A: Yes (...) The only requirement for use of archives is that you leave the credit information inside the script.

In die tijd was het ook gebruikelijk om er <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> in te zetten, en eventueel het versienummer van het gebruikte javascript. Maar dat is al jaren in strijd met de htlm-standaarden; het moet zijn:
<script type="text/javascript">

=======
Maar ik voel 'm al komen: als dit niet werkt, wat dan wel?

Hoewel ik er ook niet dol op ben, kan je wel een met javascript bediende css pop-up maken. Dwz. de pop-up verschijnt dan op de pagina zelf, en niet in een apart pop-up venster.
Hiertegen maken de browsers geen bezwaar (tenzij je javascript helemaal hebt uitgeschakeld). :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Voorbeeld 1 werkte niet op mijn browser; ik heb namelijke IE 9 en die blokeerd cookie's
Op google chrome werkte dit wel. Hartelijk dank voor deze zeer uitgebreide uitleg.
Ik ga dit zeker gebruiken voor mijn website!

Clippy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan