Krijg Microfoon Niet Geinstalleerd !

Status
Niet open voor verdere reacties.

exoten007

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Beste,

Ik zou graag een microfoon kunnen gebruiken voor enkele opnames te maken, maar eens ik de microfoon in de USB poort steek gebeurt er niets, daarmee bedoel ik dus dat er geen setup komt om hem te installeren, maar ook in de taakbalk komt er geen icoontje bij.Zou ik hem soms in een bepaalde USB-poort moeten steken?(een bepaalde kleurvan poort?) Mijn PC is wel een Vista, als dat er wat mee zou kunnen te maken hebben..Ook is het al een redelijk oude microfoon.

Dank bij voorbaat

exoten007

Beetje verwarrende vraag, een oude USB microfoon en eventueel gekleurde poorten?
Weet je zeker dat het een USB microfoon betreft? Zo heel lang bestaat USB nou ook weer niet dat je het een oude microfoon zou noemen als het werkelijk USB was.

USB is een platte stekker met 4 metalen geleidestrips terwijl oude microfoons nog vaak een 3,5 mm jackplugje (pinnetje) hebben. Deze laatste worden inderdaad niet herkend bij inpluggen.

Beetje verwarrende vraag, een oude USB microfoon en eventueel gekleurde poorten?
Weet je zeker dat het een USB microfoon betreft? Zo heel lang bestaat USB nou ook weer niet dat je het een oude microfoon zou noemen als het werkelijk USB was.

USB is een platte stekker met 4 metalen geleidestrips terwijl oude microfoons nog vaak een 3,5 mm jackplugje (pinnetje) hebben. Deze laatste worden inderdaad niet herkend bij inpluggen.

Het heeft nog een pinnetje

haha, dacht ik het niet... dan is het geen USB microfoon en hoeft deze niet geinstalleerd te worden.
Gewoon in de rose poort prikken en dan zou het moeten werken.

Kijk even bij Configuratiescherm / Geluiden en Audioapparaten / tabblad Spraak / Spraak Opnemen / zorg dat er geen vinkje bij Dempen staat en selecteer je microfoon en stel het volume in.

Hiermee zou je weleens succes kunnen hebben.
Je kan je microfoon ook testen in dat zelfde venster.

haha, dacht ik het niet... dan is het geen USB microfoon en hoeft deze niet geinstalleerd te worden.
Gewoon in de rose poort prikken en dan zou het moeten werken.

Kijk even bij Configuratiescherm / Geluiden en Audioapparaten / tabblad Spraak / Spraak Opnemen / zorg dat er geen vinkje bij Dempen staat en selecteer je microfoon en stel het volume in.

Hiermee zou je weleens succes kunnen hebben.
Je kan je microfoon ook testen in dat zelfde venster.

Hartelijk dank, het werkt !!!

Mooi zo, nu alleen de status van je vraag even op "opgelost" zetten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan