Krijg mijn laptop, na formatteren, niet meer draadloos op mijn router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hoi,

Heb eindelijk met veel pijn en moeite, en hulp van jullie, mijn notebook geformatteerd.
Nu wil ik mijn notebook weer instellen op de router voor draadloos internet en het lukt me gewoon niet.
Ik heb dit al eens eerder gedaan met mijn andere notebook, die draait op Vista, wat gewoon lukte.
In configuratie zijn de instellingen voor Vista:
beveiligingstype WPA2-Personel en de versleutelingtype AES
De 1e kom ik niet eens tegen in XP, alleen de letters WPA.
Deze notebook draait op XP en lijkt zo anders dan Vista. Ik weet gewoon niet wat ik allemaal moet aanvinken e.d.
Kan iemand mij, stap voor stap ivm geheugenprobleem door MS, uitleggen wat ik moet doen, ik zie waarschijnlijk gewoon wat over het hoofd.

Bij voorbaat dank Yvonne

Gegevens router: Linksys 2,4GHz 802.11g Wireless-G, modelnr. WRT54G
Gegevens notebook: HP 510 Notebook Windows XP

Wat voor type notebook is het?
Dan ik je verder helpen.
Nu je notebook is geformatteerd zijn je drivers ook gewist.Die moet je handmatig downloaden en installeer vooral voor nieuwe notebooks laptops en pc’s.

HP 510 Notebook 512MB
Intel(R) Celeron (R) M
Processor 1.50 GHz
Windows XP Home Edition

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
HP website onder "driver-network">Intel Pro wireless drivers.
N.B. Installeer eerst de chipsetdriver als je dat nog niet gedaan hebt en installeer dan pas de overige drivers.
Kijk bij apparaatbeheer (windowstoets + Pause/Break) of er gele vraagtekens staan d.w.z. dat de benodigde stuurprogramma's/drivers niet geïnstalleerd zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,
HP website onder "driver-network">Intel Pro wireless drivers.
N.B. Installeer eerst de chipsetdriver als je dat nog niet gedaan hebt en installeer dan pas de overige drivers.
Kijk bij apparaatbeheer (windowstoets + Pause/Break) of er gele vraagtekens staan d.w.z. dat de benodigde stuurprogramma's/drivers niet geïnstalleerd zijn.

Hoi,
Ik heb de drivers geinstalleerd, nu vraagt hij om mijn netwerksleutel, dus dat is al een vooruitgang, maar die accepteert hij niet, toch is deze sleutel is al een paar jaar hetzelfde. Ook weet ik niet wat ik wel en niet moet aanvinken in de instellingen. Graag nog wat advies, stap voor stap alsjeblieft.
Groetjes Yvonne

Hoi,
dan kun je beter een nieuwe vraag stellen in sectie "Netwerk"> subsectie "Draadloos Netwerk" met de gegevens van je router en besturingssysteem.
Je vraag komt dan meteen onder de aandacht en bij de mensen terecht die er meer over weten dan ik.
Succes.

Hoi,
dan kun je beter een nieuwe vraag stellen in sectie "Netwerk"> subsectie "Draadloos Netwerk" met de gegevens van je router en besturingssysteem.
Je vraag komt dan meteen onder de aandacht en bij de mensen terecht die er meer over weten dan ik.
Succes.

Oke, in ieder geval bedankt voor de moeite.

Graag gedaan en succes verder.
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan