Krijg mijn Radeon 7000 niet aan de praat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fever
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fever

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hello guys!

Ik heb een oude pc'tje dat ik wat nieuwe leven in wil blazen.
Nu heb ik een Radeon 7000 64mb pci version erin gestopt. Drivers geinstalleerd.

Helaas, pc ziet het wel, want onder apparat beheed staat het duidelijk aangegeven met natuurlijk een uitroepteken!

Als ik kijk wat er aan de hand is staat er dat videogeheugen wordt gebruikt door een andere programma en of apparaat.

Ik draai nu windows ME erop, want onder windows xp werd het caard gelijk gevonden en zonder problemen geinstalleerd. Enkel het is een oude 500mhz amd k6 3d processor, met 256 mb intern geheugen dus dat is net genoeg om win xp te draaien en andere toepassingen gaan zeer traag. Vandaar dat ik Win ME erop heb gezet, in de hoop dat de zaan wil gaan opschieten.

Kunnen jullie mij helpen met het aan de praat krijgen van mijn viedeokaart?

Welkom op Helpmij!:(

Heb je al de laatste videodriver van internet gehaald.

Ok ik zal eens zeggen wat ik heb gedaan, van begin af...

Kale installatie van windows ME...met als resultat dat ik slechts een monitor heb dat draait op standard 16 kleuren en 600 bij 400 resolutie meer zit er dus niet in.

Nou om zeker van te zijn dat de juiste drivers zijn geinstalleerd, heb ik dus de videocard gedelete, en in software lijst ook de drivers

heropstarten...mindows vindt een videokaart, ik onderbreek de standard installatie want ik wil de juiste drivers. (overingens ik heb eerder ook windows zijn gang laten gaan ook) dan zie ik bij overige apparaten een vga compatible kaart dus...geen drivers geinstalleerd en geen drivers in software list.

ik installeer dan de laatste drivers, van de door jullie aangewezen site. alles geinstalleerd herstarten en...

eerste melding dat ati confirugatie dinges niet op can starten omdat de drivers dus niet geladen kunnen worden bla bla bla ...

im de hardware lijst mijn radeon met uitroep teken

en mededeling dat normale videogeheugen gebied in gebruik is bij andere software en of hardware.

en zit ik dus nog steeds met 16 mooie kleurtjes!

Wat wel ook gebeurt als ik dan drivers laat bijwerken, en de windows letterlijk met de neus in de juiste map druk dat drivers worden bijgewerkt (let op windows vraagd niet om herstart erna) en mijn radeon werkt opeens wel.

Echter op het moment dat ik probeer mijn monitor op mijn radeon te laten draaien krijg ik melding dat primaire monitor moet tenminste 256 kleuren kunnen ondersteunen om bureaublad naar tweede monitor te kunnen uitbreiden...werkd dus weer niet....en na het opnieuw starten van windows is het weer bij het oude en kan radeon niet opgestart worden vanwege dat andere applicatie en of apparaat dat gebruikelijke videogeheugen gebied gebruikt!

Om gek van te worden!

Oudere drivers die iemand liet mij zien (zijn/haar topic is alweer verwijderd?)
maar goed die zijn dus niet compatible, ik krijg foutmelding tijdens de installatie.

Drivers die ik probeer te installeren zijn dus de standard radeon catalyst for win me, die drivers worden wel geaccepteerd maar nog steeds het functioneerd niet goed

Lijkt erop dat ik mischien toch iets wat oudere drivers kan proberen, want het is een oude pc, oude windows en waarschijnlijk niet de jongste videocard.

Als jullie betere idee hebben, ik ben zo goed als radeloos, er moet toch een mogelijkheid zijn...om winows me (volgens mij de slechtste windows versie ooit!) te overwinnen.

Ik heb nu waarschijnlijk alle drivers geprobeert...wat nu?

Enige wat ik kan bedenken is weer windows xp installeren, maar dan heb ik haast geen processor capaciteir over om nog iets te draaien.

Het gaat mij voornamelijk om internet toepassingen, maar ik speel dus ook paar lichte spellen online, zoals Runescape. Ik ondervind veel hinder en lange laadtijden
terwijl het onder deze 16 kleuren rotzooi veel sneller gaat dan onder windows xp.

jek an win xp er wel opzetten ik had voor mijn amd sempron 2300+ (1,6 ghz) een intel celeron 300hmz met 256mb ram en daar had ik xp opgezet,
geen probleem liep wel soepel en het voordeel van xp is dat ie jou radeon automatisch pakt.

dus als ik jou was zou ik xp op jou pc'tje zeten kan zat

Well, dan ga ik dat maar doen... En dan met anti spyware programmas proberen mijn processorgebruik laag te houden.

Want onder xp, draait het wel soepel niets aan de hand tot er adware erbij komt te kijken dan verdwijnt de soepelheid als sneeuw voor de zon.

Want zeg maar zelf...als in de eerste instantie pc draait zonder enige probleem en dan opeens laat de spel hakken en laggen....en processor gebruik continue op 100% zit, en antivirus vindt 6 files die het niet verwijderen can....dat is toch rotzooi....ik ga es hitman proberen

ik zie dit dan maar als opgelost...nou ja een alternatief gevonden dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan