Krijg momenteel bij opstarten "blauw scherm"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradijsvogel

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Goedemorgen,
Zou niemand mij kunnen helpen. Bij het opstarten van Win-XP krijg ik momenteel een blauw scherm met de melding dat de fout ligt aan "spooldr.sys". Hier heb ik nog nooit van gehoord. Het plaatst een snelkoppeling op het buraublad met allerlei getallen bij opening in het kladblok.De confuguratie instellingen zouden zijn veranderd.
Vraag 2. Bij MSCONFIG worden 2 opstartbootmogelijkheden gegeven. Hoe kan ik er 1 verwijderen ?
Bedankt voor de medewerking.
Jan

Je hebt last van een rootkit, lees dit eens.

Bij msconfig kun je alles gewoon laten staan, als windows gewoon opstart.

De boot.ini kun je ook in system, opstart en herstelinstellingen veranderen, maar zet die hier eerst neer voordat je dat doet.

Beste Lange Pier,
Ben aan het zoeken geweest naar een geschikt verwijderingsprogramma van deze rootkit.
Maar omdat ik in de veilige modus met netwerk ben gestart vind ik overwegend zip.files die ik momenteel niet kan openen. Zijn er mogelijk, dat je weet, ook exe. files die ik in deze veilige modus kan gebruiken ?
Groet,
Jan

Kun je die Reanimator niet op een andere comp downloaden, dubbel uitpakken ( hij is dubbel ingepakt ) en de exe op een flop of cd zetten?

Na diverse keren de "Reanimator"te hebben gedownload krijg ik steeds te zien:

De file is corrupt try downloading again.
Is het misschien mogelijk de exe.file te sturen ?
Bij voorbaat dank voor de moeite !:thumb:

Mocht het niet willen via de mail (duurt erg lang ), kun je dat ding dan niet via een andere comp downloaden en de inhoud op floppy's of CD zetten?

Overigens was mijn eerste download ook corrupt, het is niet dubbelingepakt, het bestaat uit 4 bestanden, en ik had er maar eentje.

Overigens kun je het ook proberen met AVG antirootkit, alleen is die algemeen.

Hoi,

Het meegestuurde reanimator.exe werkte m.i. prima ! Ook de "Symantecresten"werden geruimd. Alleen,ik wist niet of dat nodig was, moest ik telkens weer rebooten totdat er geen fouten meer waren.
Alleen het booten heeft nog een schoonheidsfoutje.(zie de meegestuurde file)
Mocht je hier nog een oplossing voor vinden, dan graag.
Hartelijk dank voor de genomen moeite,

Jan

p.s. Het kan inbeelding zijn...maar volgens mij werkt het systeem nu sneller !!:thumb:

Beste L..P.,

Het systeem loopt weer als een tierelier. De bootconfiguratie is ook hersteld en het enige blauwe waar ik nog naar uitkijk is buiten !!!:p
Ik hoop als ik ooit nog eens in problemen mocht komen met het besturingssysteem, dat ik je weer mag lastigvallen.
Nogmaals hartelijk dank,

Een tevreden Jan :D :thumb:

Misschien dat ik binnenkort eens een HijackThis rapport mag na laten kijken.

Voor het probleem van vandaag sluit ik het onderwerp maar af ...O.K. ?

Dat mag, alleen dien je dat elders te doen, bij Nucia b.v..:)

Je kunt deze vraag als opgelost zetten, kijk maar eens rechtsonderin op deze pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan