Krijg musicpal draadloos niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux CachyOS KDE
Office versie
Libreoffice
Ik heb vandaag de musicpal binnengekregen, deze werkt rechtstreeks via de router perfect.
Nu typ ik het WPA tkip paswoord ingetypt maar krijg steeds melding dat paswoord niet klopt, ik heb dit verschillende keren nagekeken maar is goed.
Ik heb de linksys WRT54G hier, moet ik ook iets instellen in de router nog of zo?

Als ik bij de FAQ bij Freecom kijk vond ik dit

My WLAN access point is WEP protected with a password in ASCII format (normal letters and numbers). The MusicPal only gives me the option to enter a Hexadecimal WEP key (0123456789ABCDEF). How can I enter my WLAN password then?

Antwoord:
This issue has been solved with firmware version 1.30. Please download this firmware version (or a later version when available), upgrade the firmware of your MusicPal and you can also enter ACSII characters as WEP key.

Mogelijk even een upgrade uitvoeren voor de firmware als je nog niet de laatste gebruikt en lost hij misschien ook dit probleem op.

Directe link MusicPal Firmware Update
Firmware Version 1.30 Including Changelog
http://www.freecom.com/objects/00011981.zip

Ondanks dat hij WPA wel ontsteunt kan ik niet vinden of hij ook TKIP ondersteunt. Misschien even als test een eenvoudiger beveileging kiezen en dan steeds stapje hoger gaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonder beveiling proberen te verbinden maar ook dat lukt niet. Hij ziet het netwerk wel maar krijgt geen toegang er toe.
Ik heb de laatste firmware erin zitten.

Laatst bewerkt:
Even voor de goede orde.

Je hebt de instellingen van je router en Muscipal wel gelijk staan. Dus beide geen beveiliging ? Heb je de router daarna gereset (opnieuw gestart)

Ik heb de router opnieuw opgestart dus de instellingen aangepast in de router en de musicpal die hetzelfde zijn of ik moet iets over het hoofd zien.

Nu je geen beveiliging meer hebt aanstaan, welke melding krijg je nu te zien.

Check na de reset nog even de instellingen of alles goed is doorgevoerd.

Na wat experimenteren ben ik erachter gekomen dat de Wireless SSID Broadcast op enabled moet staan.
Ga nu experimenteren met mijn andere instellingen nu maar met een makkelijker paswoord.

Maar zou als het nu wel gaat werken toch je oude wachtwoord nog eens proberen. Als het met een simpel ww nu wel gaat werken zou het andere mogelijk ook nu werken.

Ik heb ondertussen de paswoorden aangepast maar dan wel een stuk moeilijker ingesteld dan die simpele. Ik merkte wel dat de verbinding draadloos regelmatig wegvalt. Heb hem nu rechtstreeks aangesloten op de router. Maar is wel ideaal voor mee naar buiten te nemen in de zomertijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan