Krijg niet alle mailtjes binnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Sinds enige tijd krijg ik van verschillende mensen te horen dat ze mij een mailtje hebben gestuurd die ik echter nooit ontvangen heb. Ook kunnen mensen vaak niet mijn mailtje beantwoorden omdat ze onderstaande melding ontvangen?
Ik gebruik al jaren hetzelfde mailprogramma (Incredimail) en dezelfde mailadressen bij dezelfde provider (@home).
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Deze melding krijg je als je probeert naar dat e-mail adres te mailen:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The original message was received at Wed, 21 Nov 2007 18:01:27 +0100
from fw.roc-on.nl [145.97.64.27]
Content-Type:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<fokker@home.nl>
(reason: 550-This message looks like spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam)

----- Transcript of session follows -----
.... while talking to mx.home.nl.:
>>> DATA
<<< 550-This message looks like spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam
<<< 550 is (400).
554 5.0.0 Service unavailable

Zat er een lachebekje in je mailtje?

Hallo olemla,

Mij overkwam dit ook met een mailtje aan een AtHome-klant. In mijn mailtje zat een zogeheten smily (lachebekje) in de vorm van een "animated gif" (bewegend plaatje). Mogelijk dat de beveiliging van AtHome zulke mailtjes per definitie als spam beschouwt? Het mailtje was qua tekst erg kort, dus het plaatje stond wel bijna helemaal bovenaan.

Eens een dief, altijd een dief?

Kennelijk is bij deze provider het gezegde: "Eens een dief, altijd een dief" van kracht. Ik kan ineens helemaal geen e-mails meer sturen naar relaties die bij @Home zitten. Bij een vermoeden van spam wordt waarschijnlijk je e-mail adres vastgelegd en worden vervolgens alle mailtjes van dat adres geweigerd.

Laatst bewerkt:
Eens een dief, altijd een dief?

--------------------------------------------------------------------------------
Kennelijk is bij deze provider het gezegde: "Eens een dief, altijd een dief" van kracht. Ik kan ineens helemaal geen e-mails meer sturen naar relaties die bij @Home zitten. Bij een vermoeden van spam wordt waarschijnlijk je e-mail adres vastgelegd en worden vervolgens alle mailtjes van dat adres geweigerd.

Bedankt voor de reacties!
Kan ik hier iets aan doen?
Moet ik daarvoor contact opnemen met @home?

Zeker doen

Moet ik daarvoor contact opnemen met @home?
Dat zou ik zeker doen. Het niet kunnen ontvangen van mailtjes met (bewegende) plaatjes is natuurlijk een ernstige beperking van je vrijheid. Ik heb, als verzender wiens mailtje werd geweigerd, deze provider ook een klacht gestuurd, maar of ze zich van niet-klanten wat aantrekken?

Overigens moet ik wel een correctie op mijn tweede bericht maken. Ik stuurde "als bewijs" de foutmelding die ik had gekregen van @Home naar degene die mijn mailtje had moeten krijgen. Daar zat, wat ik niet in de gaten had, het oorspronkelijke bericht van mij nog bij, dus ook het bewegende plaatje. Dat bericht werd gebounced. Maar berichten zonder illustraties kan ik nog steeds naar @Home-klanten sturen. [Met excuses aan @Home voor mijn te voorbarige reactie.]

Kijk ik naar deze klachten en tevens naar de datum van de eerste klacht over dit onderwerp, dan ben ik kennelijk niet de enige die de afgelopen weken post is kwijt geraakt.

De post die ik niet ontvangen heb kwam van een hotmail adres en ik ontvang die post via de mailbox van CaiWay.

De niet ontvangen post was in de nachturen gepost. Zond men mij de gegevens overdag dan kwam de post wel binnen. Ik verdacht eerst CaiWay omdat die de afgelopen maand overgegaan zijn naar nieuwe software, maar helaas, vannacht is weer post kwijtgeraakt.

Ik neem aan dat hotmail niet geïnfecteerd kan zijn ook al is het in een oosters land benaderd??

Wie weet mag het zeggen.

CaiWay?

Ik begrijp de opmerking van de heer Van Veen niet, maar misschien ligt dat aan mij? Het ging hier in eerste instantie over e-mail die niet aankomt bij klanten van de Nederlandse kabelprovider @Home. Mijn ervaring is dat e-mail met een animated gifje in de tekst (dus niet als zo'n bewegend plaatje als bijlage achter de paperclip wordt meegezonden) wordt geweigerd omdat het voor spam wordt aan gezien. Dat gebeurt zowel 's nachts als overdag, dus ik vraag me af of de heer Van Veen wel het zelfde bedoelt als "olemla" en ondergetekende.

Raar maar waar

Gisteren (29/11) overkwam het me weer. Ik stuurde iemand een mailtje met een animated gif erin en verzond, zoals dat meestal gaat, zonder erbij na te denken een cc-tje naar iemand die ook op de hoogte moest zijn en die bij @Home zat. Dat kwam uiteraard prompt terug. Nou heeft die geadresseerde ook een account bij een andere provider, zodat ik het alsnog daarheen kon sturen. Maar nou komt het gekke. Toen hij van mij hoorde dat het mailtje bij @Home was geweigerd, heeft hij het zelf doorgestuurd van zijn mailbox bij die andere provider naar zichzelf bij @Home. En toen kwam het wel aan! Het lijkt erop dat het niet uitsluitend om de plaatjes gaat, maar dat @Home tevens "kijkt" naar de afzender of althans naar de provider van de afzender. Terwijl ik toch bij een gerenommeerde KPN-dochter zit.

Intussen ben ik benieuwd of "olemla" @home al benaderd heeft en of er een reactie kwam.

Ik begrijp de opmerking van de heer Van Veen niet, maar misschien ligt dat aan mij? Het ging hier in eerste instantie over e-mail die niet aankomt bij klanten van de Nederlandse kabelprovider @Home. Mijn ervaring is dat e-mail met een animated gifje in de tekst (dus niet als zo'n bewegend plaatje als bijlage achter de paperclip wordt meegezonden) wordt geweigerd omdat het voor spam wordt aan gezien. Dat gebeurt zowel 's nachts als overdag, dus ik vraag me af of de heer Van Veen wel het zelfde bedoelt als "olemla" en ondergetekende.

Niet dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan