Krijg Nieuwe Hd niet geformateerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi1

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Hoi,

ik heb een nieuwe Hd Van 80 Gb in een Pc gestoken, en als ik met Fdisk de schijf wil activeren en gaan formateren krijg ik te zien dan de active dos/ logisch station maar 10700 Mb groot is en als ie dan klaar is met het eerste gedeelte in F disk en de schijf wil formateren, geef ik in: format c: en dat lukt niet???

Wat doe ik fout???

Groetjes
Rudi.

Ik weet niet wat je fout doet maar;
Is het een harddiskdie alleen in een pc hangt.
Is het een tweede hd heb je dan slave master wel goed.
Welk besturingsysteem ga je gebruiken.

Hoi,
Het is de enige Hd die er in zit, ik wou eerst 2 aparte kabels gebruiken eentje voor de Hd en eentje voor de Rom, maar dat bleek al helemaal niet te lukken.
ik had deze, beiden op master gezet en hij zag geen van twee ook in de bios niet.
Heb ik ze aangesloten op een ide kabel waarvan de middelste stekker op de Hd en het uiteinde op de Rom.

Rom staat op slave en Hd op Master.

Moet Win 98se op.

Thanx.

Welk merk hd is het?

Je kan van de fabrikant drivers downloaden, een bootdisk. Hier kan je de hd formatteren en daarna meteen je windows op zetten.

Ikzelf heb ook een 80 gig hd van western digital, en bij lukte het ook niet om het te formatteren(bios herkende de hd wel) maar kreeg telkens op het eind van de formatteren een foutmelding. Toen een bootdisk gemaakt met datalifeguard tools van wd en partities gemaakt daarmee en meteen xp op gezet, werkt goed.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft win 98 een beperking tot de grootte van de harddisk.

die beperkte grootte in windows 98 is 128 gigabyte, maar zijn windows is nog niet geinstalleerd dus daar zal het niet aanliggen

Hoi,

Het probleempje is opgelost met Par. Magic.
Klopt trouwens, 98 kan blijkbaar niet overweg met grote schijven.
Maar ik wil jullie toch bedanken voor jullie reacties:thumb:

Greetz,

Rudi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan