Krijg pc niet aangesloten op WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

petertjee

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Ik heb internet van UPC, daarbij heb ik de volgende modem gekregen: EPC3925.
Daarvan is het WIFI signaal heel zwak en valt telkens weg, en als ik op mijn vriendin's pc probeer een verbinding te maken heeft ze geen internet toegang.
Nu heb ik een Linksys RE1000 Range extender gekocht, maar die krijg ik ook niet werkend. De pc herkent de extender wel, maar de extender krijgt op de een
of andere manier volgens mij ook geen verbinding met de WIFI. Ik heb al geprobeerd om de extender op verschillende plaatsen tussen de pc en de modem
te leggen, maar niks schijnt te helpen. Als ik het installatie programma start herkent deze wel de extender, ik kan zelfs het netwerk selecteren (die geeft dan
ineens wel weer aan dat het een goed signaal van de modem is), maar zodra hij via de extender probeert om verbinding te maken met het netwerk gebeurt
er niks meer. Het installatie scherm blijft dan hangen op "Bezig met instellen". In de pc zit overigens een USB ontvanger, ook van linksys. Dat zou het probleem
dus niet moeten zijn.

P.S. ik gebruik windows 7 64 bits, die staat in de lijst met ondersteunde besturingssystemen.

Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Hoi Petertjee,

Nou ja zeg, kans van 1 op heel veel dat er iemand is met dezelfde klachten over dat UPC modem.
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n range extender gekocht, en kon niet koppelen met het modem, ik heb zelfs live chat gehad met iemand van Linksys en die zei dat de twee niet compatible zijn!!!
Ook moet ik best vaak de modem even van de stroom halen omdat ik een verbindingsfout heb (ook W7 64)
Wat je wel zou kunnen doen, zo heb ik het gedaan, is een router achter je modem.
Dus gewoon de router bedraad achter je modem, heb je iets meer bereik ( bij mij wel ), en ik vind de verbinding stabieler.
Hoe dat kan weet ik niet maar het heeft iets met IP toewijzing te maken heb ik me laten vertellen.
Hoe dan ook, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. Rick.

Hoi Petertjee,

Login op je router http://129.168.1.1 of anders
standaard username : admin
standaard password : admin

kies wirless
kies radio settings
kijk of het volgende gelijk is met het onderstaande
Network Mode: B/G Only N Only B/G/N Mixed

Radio Band: Enabled 2.4GHzEnabled 5GHz
Channel Width: Standard - 20 MHz Channel Wide - 40 MHz Channel
Standard Channel: 3

suc6

Heb ik geprobeerd, heb ook met de upc gebeld en die hebben zelf ook instellingen gewijzigd in de modem.
Ik heb via een collega een makkelijkere manier gevonden: een powerline adapter aansluiten. Kost net zo veel \ minder dan
een range extender, en als ik mijn collega goed begrijp is dat minder gedoe: stekkertje erin en klaar is kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan