Krijg PC niet opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2014
Hallo, ik hoop dat ik in het goede Topic zit!?, maar ben hier voor de eerste keer , wellicht niet.

Maar mijn vraag is,
Ik krijg mijn Pc , met ( XP ) niet meer aan de praat na een stroomuitval, ik was een update aan het uitvoeren van AVG, toen de stroom uitviel!.

Krijg steeds dit bericht:,
Windows kon niet goed worden gestart, Mogelijk is een recente wijziging van Hardware of Software hier de oorzaak van.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, of als gevolg van indrukken aan/uit knop.....kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten.

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

Laatst bekend juiste configuratie, < recente instellingen die <werkten>

Windows normaal starten

Gebruik de pijltjestoetsen om etc, etc......

Ik heb al deze aangegeven mogelijkheden geprobeert, maar de PC "loopt" dan wel even naar Windows ( komt kort in beeld) maar gaat dan terug naar de boven staande tekst!, niets helpt!.

Ben ten einde raad...en een absolute leek op het gebied van computers, en daarbij op deze pc staan voor ons belangrijke foto's/ muziek etc!.

Wie kan me helpen!?, hoop dat ik dan ook het begrijp en uit kan voeren!...zoals gezegd ik ben een complete leek in deze!

Bij Voorbaat Heel veel Dank!, voor eventuele hulp!

Sip.

http://www.hirensbootcd.org/download/

Download deze iso, brand hem als image met b.v. Imgburn, start ermee op in die XP pc, ga naar miniXP en zet een reserve system terug naar de map windows\system\config.

Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen,

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
Dan bij deel 2 kijken.

Of door middel van een cd van BartsPE, Hiren's Boot Cd of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot.
T.w.;
_REGISTRY_USER_DEFAULT
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM
_REGISTRY_MACHINE_SAM

deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

naar de windows\system32\config map
Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is.

Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen.
Eerst eigenaar worden met FaJo XP FSE, komt er een extra tabblad bij de eigenschappen van de mappen.
http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3

Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter.
Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.

Vind je te moeilijk, iemand in de buurt die er meer verstand van heeft?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier, Zoefff,
Dank voor jullie ( snelle) reactie.
Zoefff,
ik heb 't in Veilige modus al meerdere keren geprobeerd, het komt in het schermpje terug als melding om in deze modus te starten.
Zie mijn eerste bericht, met de meldingen.

Lange Pier,
Ik begrijp het inderdaad niet!...maar zal kijken of mijn buurman er verder mee kan!.....ben je dit probleem wel eens vaker tegen gekomen/gehoord?

Ja, vaak genoeg.

Harde schijf in ander pc hangen wil ook om de bestanden uit een herstelpunt (map=System Volume Information) te halen, wel eerst eigenaar worden van die map en mapopties zo zetten dat je alles kunt zien.

Had die tut nog, zal 'm aanpassen want sommige dingen zijn achterhaald.

Heb nu esc gebruikt, krijg nu in beeld , Bios Setup Utillty, daar zie ik de datum , Bij System Date,
moet ik deze datum terugzetten?, en hoe moet ik dat doen?.

Eventueel bedankt!

Je hoeft (moet) helemaal niets in de bios te doen, het is een registerproleem in windows.

Ben zojuist weer terug ( buitenland) heeft er wellicht nog iemand een tip om m'n pc weer aan de praat te krijgen....Is nog steeds niet gelukt!...
BVD!

Heb nu esc gebruikt, krijg nu in beeld , Bios Setup Utillty, daar zie ik de datum , Bij System Date,
moet ik deze datum terugzetten?, en hoe moet ik dat doen?.

Eventueel bedankt!
Lijkt erop dat je CMOS-batterij leeg of bijna leeg is, gezien XP en waarschijnlijk nooit vervangen is dit zeker een optie. Als je een oude datum en tijd ziet is dit zeker het geval. Vervang de (knoopcel) batterij ( meestal CR2032) zet de juiste datum terug en het probleem is waarschijnlijk opgelost.
Aangezien de batterij waarschijnlijk al leeg was heeft hij door de stroomuitval de BIOS instellingen niet meer onthouden en daarom start hij niet meer op, als je de batterij hebt vervangen stel je het BIOS (meestal F2 trommelen tijdens de boot) in op "default" e/o factory defaults o.i.d. en hopelijk is het probleem hiermee opgelost.
daar zie ik de datum
Welke datum staat er nu bij System Date?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan