Krijg plots raar scherm bij opstarten Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Onmiddellijk na het indrukken van de power knop krijg ik het volgende raar scherm te zien.

1023565874588.jpg

Na op F1 te drukken start Windows vrij normaal op. Ik heb geen idee hoe dit scherm geactiveerd geweest is.

Ik heb al in de boot sequence gekeken en alles is daar volgens mij zoals het hoort.

Hoe kan ik dit oplossen? Bedankt!!

Hij lijkt je floppy (A: ) drive te willen gebruiken en kan die niet vinden. Kijk in je BIOS of je dat kunt uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Het eerste boot device stond op floppy.

Heb ondertussen het eerste boot device op CD geplaatst, het 2de hop harde schijf, het derde heb ik op disabled geplaatst.

Nog steeds dezelfde floppy error.

Als het goed is kun je in het BIOS een floppy drive ook helemaal uitschakelen. Gewoon even je hele BIOS nalopen.

Bedankt!! Heb het niet echt kunnen uitschakelen maar wel een "pass on all errors" functie gevonden. :) :thumb:

Ok, ten eerste vind ik na het plaatje te hebben bekeken, dat je het systeem enigszins vreemde manier niet volgens de regels der kunst hebt opgebouwd. Het kan, werkt, maar hoort zo niet & kan beter.

Ten tweede is het niet verstandig om de BIOS-POST-foutmeldingen uit te schakelen. Dat terzijde.

De floppy-drive fout 40 betekent meestal dat de floppy-drive niet reageert, defect is, of verkeerd aangesloten, dus kabels controleren &/of floppy-drive vervangen om dat te controleren, als je die nog hebt.

Ok, ten eerste vind ik na het plaatje te hebben bekeken, dat je het systeem enigszins vreemde manier niet volgens de regels der kunst hebt opgebouwd. Het kan, werkt, maar hoort zo niet & kan beter.

Ten tweede is het niet verstandig om de BIOS-POST-foutmeldingen uit te schakelen. Dat terzijde.

De floppy-drive fout 40 betekent meestal dat de floppy-drive niet reageert, defect is, of verkeerd aangesloten, dus kabels controleren &/of floppy-drive vervangen om dat te controleren, als je die nog hebt.

1. Echt? Vertel me meer... heb deze PC door een professional in elkaar laten steken en samenstellen dus ben wel benieuwd.

2. De error functie die ik heb uitgezet ging specifiek over de floppy disk drive.

3. Ik denk dat de batterij van het moederbord leeg is. Alle instellingen van gisteren zijn weer weg en tijd en datum stond op 2002 ingesteld na het opstarten.

idd bios foutmeldingen nooit uitschakelen.
Zo kunnen mensen zoals wij op het forum je in de toekomst niet meer helpen als we niet weten wat er specifiek aan de hand is.
Persoonlijk Zo ik je Hardeschijf op 1 zetten en DVD op 2, kwestie op je pc sneller te laten opstarten...
Het zal je Cmos batterijtje zijn op je moederbord, vervangen is dus aanbevolen.
Bij de meeste moderne pc's staan deze bios gegevens op een partie op de harde schijf (partitie bevat 0-100mb)
en ik raad dus zeker niet aan deze partitie ooit te verwijderen!
Het is idd mogelijk dat je floppy niet goed is aangesloten of simpel weg gewoon kapot is...

mvg

Zettekakkers :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan