krijg scherm niet helder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Afgelopen weekend is mijn oude monitor doorgebrand en heb ik een nieuwe aangeschaft:
de HP W2007v. Een prachtig scherm dat echter alleen op een bepaalde resolutie helder is te krijgen: 1680 x 1085, 60 Hrz.

Dit zit echter niet op mijn oude videokaartje (AGP 32 Mb), deze heeft maximaal 1600 x 1200. Als ik dit selecteer krijg een in de breedte uitgerekt beeld dat ik niet zo fraai vind. De eerstvolgende resolutie van dit kaartje is 1280 x 768 maar dit geeft met name op de taakbalk groffe icoontjes en op het bureaublad "mistige" letters.

Met de bijgeleverde software van de HP kan ik een heleboel instellen maar krijg ik de monitor niet zo afgeregeld dat de strepen in de lengte én de breedte volledig verdwijnen (kloksnelheid, faseverschuiving, dit moet in beide gevallen een volledig egaal grijs vlak zijn voor een optimale weergave).

Heeft iemand dit weten op te lossen of is voor mij de enige optie een ander videokaartje dat de ideale resolutie wel aankan? Tips?

Laatst bewerkt:
aanpassing vraag!

Ik zal mijn vraag anders moeten stellen denk ik.......
Ik moet een videokaart hebben die de aangegeven resolutie aankan (1680 x 1050, 60 Hz)

Ik heb nu een Nvidia MMX 400 AGP met 64 Mb en moet (volgens mij) minstens een Geforce 6200 hebben. Het zijn allebei niet de nieuwste kaarten maar het gaat mij er alleen maar om dat ik een helder beeld zonder pixel/kleurverschuiving krijg.
Weet iemand of de 6200 deze resolutie aankan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan