Krijg speakers niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb voor Windows 10 PC nieuwe speakers, maar ik krijg ze niet te horen.
als ik ze op mijn andere PC aansluit krijg ik USB Audio device te zien en daar doen ze het gewoon. Hoe kan ik ze aansluiten?
Groet,
Martin
 
Om welk merk & type speakers gaat het en hoe zijn deze aangesloten ( mini-jack, usb ) ?
Welke Windows-versie stond er voorheen op de nieuwe pc en om welk merk, type en uitvoering ?

Bij mij werkte het geluid na de Win 10 update ook niet meer, her-installatie van de driver voor de audio-chip heeft dat opgelost.
 
Het is de Konig Portable USB Powered 2/0 Speaker set.
Voorheen was het W7Prof.
Dus, de PC geeft het signaal goed door, maar niet door de speaker!
 
Setje heeft inderdaad 2 aansluitingen: usb voor de stroomvoorziening en een 3,5 mm mini jack voor het audio-signaal.
Als beide zijn aangesloten en er komt geen geluid uit zul je het moeten zoeken in de geluids-instellingen van Windows, of de audio-driver opnieuw installeren.
 
Als ik mijn oude speaker verbind, dan zie ik wel USB Audio Device (en die doet het dan), maar als ik mijn nieuwe aansluit dan niet, terwijl de speakers het wel doen (getest op mijn andere PC).Ik kan nergens een driver vinden, zit er ook niet bij.
Hoop, dat jullie me verder kunnen helpen.
Groet,
Martin
 
Het is een PC met Windows 10. Nogmaals op mijn andere PC met W7 doen de speakers het wel en ook mijn andere speaker doet het op de PC met W10 (USB device wordt herkend, maar bij deze set niet.
 
Nu het vreemde:
Als ik mijn oude speaker aan de achterkant van mijn PC aansluit en de nieuwe aan de voorkant, dan doen se het allebei, maar haal ik de oude van de achterkant af, dan speelt de nieuwe niet meer. het ligt, volgens mij, dus aan de herkenning van de USB Audio Device.
 
No geen oplossing!
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,
Ik heb mijn PC weer terug gebracht naar Windows 7 en de speakers doen het perfect.
Dus, waar ligt het aan?
Hoe krijg ik de speakers werkzaam in W10?
Alvast bedankt voor het meedenken?
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan