Krijg steeds een melding via NOD32 over "Multiple Infiltrations"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smiter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik krijg via mijn NOD32 virusscanner de hele tijd een melding dat ik Multiple Infiltrations krijg vanaf de volgende url:
http:// www . networkcom . com/last-update/upd_cb . zip
Toen ik net mijn pc opstartte was ook mijn bureaublad overgenomen door een layer die linkt naar een url waar je "spyware" kan kopen. Ook mijn startpagina kon ik niet meer instellen.

Vervolgens heb ik AdAware en CWshredder gedownload en gerund. Nu is op zich het probleem met het bureaublad en de startrpagina opgelost, maar ik blijf de melding krijgen dat ik die multiple infiltrations krijg.

Kent iemand deze melding en heeft misschien iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
Martijn

Ik heb de programma's die jij hebt geadviseerd mijn pc laten scannen en al die programma's hebben wel het 1 en ander gevonden. Als ik vervolgens mijn pc opnieuw opstart lijkt het verdwenen te zijn. Als ik mijn pc uit zet en later weer aanzet begint het weer van voren af aan.

Er wordt weer een layer over mijn bureaublad heengezet die linkt naar een site waar je spyware kunt downloaden.

Wat ik verder merk is dat ik ineens geen wijzigingen meer kan doen in msconfig, want dan geeft mijn pc aan dat ik geen rechten heb, terwijlk ik de beheerder ben.

Misschien kan ik een hijack log plaatsen dat iemand daar naar kijkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan