krijg taakplanner niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Deze foutmelding krijg ik als ik diverse programma's in mijn taakplanner wil zetten.
Weet iemand hoezo en wat kan ik er aan doen?

Bijlagen

• foutmelding taakplanner.jpg
    foutmelding taakplanner.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 50
Kun je überhaupt taken laten uitvoeren?
Ben je als admin ingelogd? Heb je een wachtwoord?

Nee.

Nee, ik ben als 'user' ingelogd (niet als 'all users').

Nee, dat denk ik niet, ik heb hem in ieder geval nooit aangemaakt, denk ik. Wat ik wel gek vind, is dat bij gebruikersnaam het inlognummer van mijn @home-account staat, dus ik heb daar ook mijn wachtwoord van ingevuld, maar op de één of andere manier pakt ie dat niet...

Heb je de Windows Help geprobeerd? Even zoeken naar 'taken' en je wordt waarschijnlijk geholpen.
Zo niet... dan horen we het wel.

Hoi Dick,

Het is idd gelukt met de help van windows, je moet dan geen wachtwoord invullen, maar gewoon overslaan en een vinkje in "eigenschappen voor bv. Adaware, zetten voor: alleen uitvoeren indien aangemeld. Maar nu stuit ik op het volgende probleem: de taakplanner opent wel de Adaware, maar start hem niet op, hoe stel ik dat dan in?
Ik wil in de taakplanner Adaware, Spybot en Diskcleaner automatisch laten opstarten en uitvoeren.

Hallo Thea,
ik dacht even te kijken in Adaware maar mét dat ik het opstartte kwam er een virus te voorschijn.
Dat hield me even bezig.
Hoe dan ook, ik denk dat alleen een .exe iets doet als de taakplanner een programma opstart. Een programma moet een eigen 'scheduler' hebben voor zoiets. Die scheduler werkt dan samen met de taakplanner.
Dus voorzover de programma's die je op het oog hebt geen eigen scheduler hebben kun je het wel vergeten.

Hoi Dick,

Nou, ik meen dat ik hier een keer in een thread daarover iets gelezen had, nl. iemand had die 3 dingen in taakbeheer staan, maar nu weet ik natuurlijk niet meer waar dat stond. Dan moet ik daar even naar op zoek, maar dat kan natuurlijk wel even duren voordat ik dat gevonden heb.
Maar in ieder geval bedankt alvast voor je reacties. ;)

... maar ik snap het niet!
Wat betreft SpywareBlaster, dit programma werkt geheel automatisch. Je kunt het wel laten opstarten door de planner maar dan wordt het configuratieprogramma geopend en dat blijft verder zo staan.
En dit (laatste) geldt denk ik ook voor AdAware.
Vergelijk het met een spelletje. Dat kun je ook 'starten' met de taakplanner, maar dan gaat het niet vanzelf spelen.
Ik probeer het NU met schijfopruiming... idem dito, schijfopruiming heeft ook geen scheduler.
Als ik iets over het hoofd zie hoor je het wel.

Dat is idd de thread waar ik het over had, Dick. Misschien moet ik GuusAbc maar eens benaderen over hoe hij het gedaan heeft dan. En idd het is dan wel zo dan de programma's worden wel geopend, maar niet gestart.
Misschien weet GuusAbc raad.

Dick, bedankt voor het meedenken!:thumb:

Hallo Thea,

Dick attendeerde me op je vraag.
Ik heb inderdaad Spybots, Adaware, EasyCleaner, RegCleaner, SpywareBlaster, AVG Virusscanner en Windows Update in mijn Taakplanner gezet (zie bijlage), maar geen van die programma's start automatisch.
Ik heb dat alleen zo gedaan, opdat ik op die manier niet vergeet die programma's regelmatig uit te voeren.
Elke dag verschijnt er om 19.00 uur een programma op mijn scherm, dat ik dan handmatig update en start.
Als je daar eenmaal aan gewend bent, is het een heel handige manier om je computer up-to-date en spyware- en virusvrij te houden.
(Windows Update kan in XP wel helemaal automatisch, als ik het goed heb, maar ik gebruik nog steeds die goeie ouwe Win 98.:))
En Dick heeft gelijk als hij zegt dat SpywareBlaster automatisch werkt, maar het programma moet wel af en toe ge-update worden. En dat gaat niet automatisch in de gratis versie.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nou Guus, heel erg bedankt voor je snelle reactie :thumb:.
Ik heb zelf alle programma's (Adaware e.d) die ik 1x in de week wil draaien op mijn bureaublad staan met een snelkoppeling en ook apart aan de rechterkant van het bureaublad, ik draai deze dan elke zaterdagmiddag en dat gaat best goed hoor, maar ik las dat van jou en kreeg zo de indruk dat het dan helemaal vanzelf ging met die taakplanner. Maar goed, na de uitleg van jou ben ik weer helemaal bij en ik blijf dan maar bij mijn eigen 'taakplanner'.

Maar evengoed, bedankt :thumb:

Tja, HOE je je computer schoon houdt maakt niet zoveel uit. ALS je hem maar schoon houdt.:)
En wat betreft ikoontjes op het bureaublad, die heb ik niet; daarvoor vind ik mijn wallpaper te mooi: Klik.

Guus.

Okee Guus, da's duidelijk...
En idd, je wallpaper is mooi!

Voor zover, allemaal bedankt:thumb: !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan